Ο μειωμένος ύπνος κατά την εφηβεία αυξάνει την πρόσληψη ζάχαρης

Ο μειωμένος ύπνος κατά την εφηβεία αυξάνει την πρόσληψη ζάχαρης

Ο μειωμένος ύπνος κατά την εφηβεία αυξάνει την πρόσληψη ζάχαρης

Ο μειωμένος ύπνος στην εφηβεία για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οδηγεί τους εφήβους να τρώνε περισσότερες τροφές με ζάχαρη σε σχέση με εκείνους με συνιστώμενες ώρες ύπνου σύμφωνα με τελευταία έρευνα.

Ακαδημαϊκοί από το Πανεπιστήμιο Brigham Young διαπίστωσαν ότι η πρόσληψη ζάχαρης μεταξύ των εφήβων με διαταραχή ύπνου ήταν 4,5 λίβρες υψηλότερη κάθε χρόνο συγκριτικά με αυτούς με “υγιεινό” ύπνο. Διαπίστωσαν, επίσης, ότι η έλλειψη ύπνου κατά την εφηβεία προκαλεί αύξηση βάρους και κλιμακώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιομεταβολικών παθήσεων.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος κατά την εφηβεία καθώς η ανάπτυξη είναι το κλειδί κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, ανέφερε η μελέτη. Στατιστικά στοιχεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής έχουν αποκαλύψει ότι περισσότερο από το 70% των εφήβων κοιμούνται λιγότερο από οκτώ έως δέκα ώρες κάθε βράδυ, που αποτελεί την ημερήσια σύσταση. Προηγούμενες μελέτες έχουν βρει μια σχέση μεταξύ του μειωμένου ύπνου και της κακής ψυχικής υγείας, της χαμηλής ανταπόκρισης στα ακαδημαϊκά καθήκοντα και των προβλημάτων συμπεριφοράς.

Μελέτη σε 90 εφήβους

Η πρώτη συγγραφέας Δρ Kara Duraccio είπε: “Ο μειωμένος ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο για τους έφηβους να τρώνε περισσότερους υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα και να πίνουν περισσότερα ποτά με ζάχαρη”.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης δύο εβδομάδων, η ομάδα των ερευνητών εξέτασε τις διατροφικές συμπεριφορές περισσότερων από 90 εφήβων συμμετεχόντων που υιοθέτησαν δύο διαφορετικά πρότυπα ύπνου – έναν σύντομο ύπνο έξι ωρών για τη μία εβδομάδα και έναν μεγάλο ύπνο εννέα ωρών για την άλλη.

Επιπλέον, οι επιστήμονες κατέγραψαν την κατανάλωση θερμίδων, την πρόσληψη μακροθρεπτικών συστατικών και το γλυκαιμικό φορτίο των τροφών που κατανάλωναν οι συμμετέχοντες. Ανακάλυψαν ότι όταν οι έφηβοι συμμετείχαν στη δοκιμή σύντομου ύπνου, η πρόσληψη ζάχαρης ήταν πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στη φάση του περισσότερου ύπνου.

Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών ήταν χαμηλότερη όταν οι συμμετέχοντες κοιμόντουσαν σύντομα. “Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι ο λιγότερος ύπνος δεν έκανε τους έφηβους να τρώνε περισσότερο από τους συνομηλίκους τους που κοιμούνταν υγιεινά. Και οι δύο ομάδες κατανάλωναν περίπου τις ίδιες ποσότητες θερμίδων φαγητού, αλλά ο λιγότερος ύπνος έκανε τους έφηβους να τρώνε περισσότερο junk φαγητό”, ανέφερε η Δρ Duraccio.

Μειωμένος ύπνος στην εφηβεία: Επιπλέον 12 γραμμάρια ζάχαρης την ημέρα

“Οι κουρασμένοι έφηβοι ψάχνουν γρήγορες εκρήξεις ενέργειας μέχρι να πάνε για ύπνο, δηλαδή με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα”. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι έφηβοι που είχαν έλλειψη ύπνου έτρωγαν επιπλέον 12 γραμμάρια ζάχαρης κάθε μέρα.

“Γνωρίζουμε ότι η παιδική παχυσαρκία είναι μια επιδημία και είναι σε εξέλιξη έρευνες για την αντιμετώπισή της. Ομως, ο ύπνος δεν είναι ένα από τα πράγματα στα οποία οι ερευνητές εστιάζουν. Εάν πραγματικά θέλουμε προληπτικές στρατηγικές ή παρεμβάσεις για το βέλτιστο βάρος στους εφήβους, ο επαρκής και καλά χρονομετρημένος ύπνος θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών μας”, τόνισε η Dr Duraccio. Το πλήρες σύνολο των αποτελεσμάτων είναι πλέον προσβάσιμο στο ιατρικό περιοδικό Sleep.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο