Υπνος: Πώς να κοιμηθείτε καλά με τον διαβήτη;

Υπνος: Πώς να κοιμηθείτε καλά με τον διαβήτη;

Υπνος: Πώς να κοιμηθείτε καλά με τον διαβήτη;

Η αϋπνία είναι ένα είδος επιδημίας. Το Αμερικανικό Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) έχει αναφέρει ότι περισσότεροι από ένας στους τρεις ενήλικες δεν κοιμούνται αρκετά σε τακτική βάση. Οι συνεχείς διαταραχές του ύπνου που σχετίζονται με τον διαβήτη μπορεί να συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου, οδηγώντας δυνητικά σε αρνητικές συνέπειες. Ενώ ο ύπνος πολλών ατόμων με διαβήτη μπορεί να είναι διακεκομμένος, υπάρχουν βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να σας βοηθήσουν να ξεκουραστείτε πλήρως.

Ποιότητα ύπνου έναντι ποσότητας

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του diaTribe.org, όταν ο ύπνος διακόπτεται τακτικά, χάνετε τις διαδικασίες αποκατάστασης που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σημασία δεν έχει μόνο η ποσότητα του ύπνου (πόσες ώρες) αλλά και η ποιότητα (πόσο καλά). Το να έχετε στόχο οκτώ ώρες ύπνου τη νύχτα είναι υπέροχο, αλλά ακόμα κι αν έχετε αρκετές ώρες, η ποιότητα του ύπνου σας μπορεί να είναι χαμηλή.

Σύμφωνα με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων που συγκλήθηκε από το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου, οι ενήλικες χρειάζονται από 7 έως 9 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, ενώ οι έφηβοι χρειάζονται περίπου 8 έως 10.

Οι χρόνιες διακοπές στον ύπνο μπορεί να είναι ιδιαίτερα προβληματικές. Αυτά τα μοτίβα μπορεί να επηρεάσουν την καθημερινή ζωή, με αποτέλεσμα την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας και άλλα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με τη διάθεση, τη λειτουργία του εγκεφάλου και την καρδιά. Με απλά λόγια, η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει το πώς σκέφτεστε και αισθάνεστε.

Υπνος και δυσφορία από τον διαβήτη

Η δυσφορία από τον διαβήτη αναφέρεται στις συναισθηματικές επιπτώσεις της συμβίωσης ή της υποστήριξης ενός αγαπημένου προσώπου που έχει διαβήτη. Επειδή ο διαβήτης είναι μια κατάσταση 24/7, μερικές φορές δεν μπορεί παρά να επηρεάσει τις ώρες ύπνου κάποιου, προκαλώντας δυνητικά ακόμη περισσότερο άγχος.

Ο ύπνος και η ψυχική υγεία συνδέονται στενά μεταξύ τους. Έρευνες υποδεικνύουν ότι πολλές, αν όχι όλες, παθήσεις ψυχικής υγείας συνδέονται με διαταραγμένη ποσότητα και ποιότητα ύπνου. Με την πάροδο του χρόνου, οι επαναλαμβανόμενες διαταραχές μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγές στο επίπεδο σεροτονίνης του εγκεφάλου, μιας χημικής ουσίας που μερικές φορές είναι γνωστή ως “ορμόνη της ευτυχίας”, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο ρυθμίζει τη διάθεση, την όρεξη και τον ύπνο.

Υπνος και κοινές διαταραχές στον διαβήτη;

Όταν η νυχτερινή γλυκόζη στο αίμα είναι εκτός ορίων, είναι πιο πιθανό να έχετε διαταραγμένο νυχτερινό ύπνο. Εάν χρησιμοποιείτε συσκευές διαβήτη, οι νύχτες ενδεχομένως καταλήγουν δύσκολες με τις συνεχείς ειδοποιήσεις.

Οι ερευνητές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να μελετήσουν τις δευτερεύουσες διαταραχές του ύπνου ή τις διαταραχές ύπνου που προκύπτουν από μια ξεχωριστή ιατρική κατάσταση (όπως ο διαβήτης). Ενώ χρειάζεται περισσότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα, οι κοινές αιτίες των διαταραχών του ύπνου που σχετίζονται με τον διαβήτη περιλαμβάνουν, όπως γράφει το diaTribe.org:

  • Ειδοποιήσεις για έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα
  • Η διόρθωση χαμηλού ή υψηλού σακχάρου
  • Ειδοποιήσεις CGM (υψηλές, χαμηλές τιμές, ειδοποιήσεις εκτός εύρους)
  • Ειδοποιήσεις αντλίας ινσουλίνης (χαμηλά επίπεδα ινσουλίνης, αποφράξεις, ανάγκες φόρτισης/μπαταρίας)
  • Άγχος ή ανησυχία για τον διαβήτη ή τον διαβήτη του αγαπημένου σας προσώπου
  • Επισκέψεις στο μπάνιο
  • Αυξημένη δίψα Υπάρχουν μερικές κοινές διαταραχές ύπνου που μπορούν να συμβάλουν σε προβλήματα ύπνου με διαβήτη, συμπεριλαμβανομένης της άπνοιας ύπνου και του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών. Εάν πιστεύετε ότι έχετε μία από αυτές τις παθήσεις, φροντίστε να ενημερώσετε τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Και τα δύο είναι θεραπεύσιμα και μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου σας.

Μπορεί ο ύπνος με διακοπές να επηρεάσει τη διαχείριση του διαβήτη;

Ο καλός ύπνος μπορεί ενδεχομένως να έχει αντίκτυπο στη γλυκόζη του αίματος. Και γενικά, οι διακοπτόμενες συνήθειες ύπνου έχουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών επιπτώσεων στην υγεία. Είναι παρόμοιας φύσης με το να μοιράζεστε τον χώρο του κρεβατιού σας με κάποιον που ροχαλίζει.

Οι διακοπές στον ύπνο είναι αγχωτικές και μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα κορτιζόλης που με τη σειρά τους μπορούν να αυξήσουν την ανάγκη για περισσότερη ινσουλίνη.

Πώς μπορώ να βελτιώσω την ποιότητα του ύπνου μου;

Ενώ οι ειδικοί στον ύπνο προειδοποιούν για τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών στον ύπνο για άτομα με και χωρίς διαβήτη, όπως γνωρίζουν όσοι έχουν διαβήτη, οι συσκευές τους δεν … σβήνουν απλώς. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε τις πιθανότητες βελτίωσης της νυχτερινής ανάπαυσης.

  • Ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα ή χρησιμοποιήστε ένα ξυπνητήρι για το πότε είναι ώρα να πάτε για ύπνο.
  • Προσδιορίστε άλλους παράγοντες υγείας που μπορεί να επηρεάζουν τον ύπνο.
  • Εξατομικεύστε τους στόχους και τους συναγερμούς CGM και ανεβάστε τα δεδομένα σας σε μια εφαρμογή για να δείτε μοτίβα κατά τη διάρκεια του ύπνου.
  • Προσδιορίστε συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά τα πρότυπα.
  • Επικοινωνήστε με την ομάδα φροντίδας σας μεταξύ των ραντεβού και κάντε μικρές προσαρμογές τακτικά.
  • Εάν ο φόβος της υπογλυκαιμίας ή του διαβήτη μπορεί να σας κρατά ξύπνιους, ενημερώστε την ομάδα υγείας σας.
  • Απενεργοποιήστε τους προσωπικούς σας συναγερμούς και ζητήστε από άλλο αγαπημένο σας πρόσωπο ή φροντιστή να τους παρακολουθεί.
  • Αλλάξτε τα βραδινά καθήκοντα με κάποιον άλλο (πχ γονείς).
  • Η διαχείριση του διαβήτη γίνεται καλύτερα σε ρουτίνες. Εάν κάνετε παρόμοια πράγματα σε παρόμοιες ώρες, είναι πιο πιθανό να έχετε τα ίδια αποτελέσματα. Αυτό μπορεί να ισοδυναμεί με: άσκηση, φαγητό, βραδινό ύπνο, ή ένα παρόμοιο σνακ σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η προβλεψιμότητα είναι καλό πράγμα. Αν και μπορεί να ακούγεται βαρετό, απλά κάνει τη ζωή πιο εύκολη.

    Η επικοινωνία με την ομάδα φροντίδας του διαβήτη είναι πάντα η καλύτερη λύση. Εάν έχετε προβλήματα ύπνου επικοινωνήστε τα καθώς μπορεί οι ειδικοί να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τους λόγους που ο διαβήτης σας κρατά ξύπνιους.

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο