Το πλούσιο πρωινό γεύμα βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και την απώλεια βάρους

Το πλούσιο πρωινό γεύμα βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και την απώλεια βάρους

Το πλούσιο πρωινό γεύμα βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και την απώλεια βάρους

Διορθώνοντας την διατροφή σας, ρυθμίζετε τα επίπεδα του σακχάρου σας και βελτιώνετε την ζωή σας. Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε απορία σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ρυθμίσετε τις τιμές του σακχάρου σας.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Aberdeen διαπίστωσαν ότι η μεγαλύτερη ποσότητα θερμίδων δεν επηρεάζει το μεταβολισμό σας. Ομως, το να καναταλώνετε ένα μεγάλο πρωινό γεύμα και ένα μικρό δείπνο μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος μειώνοντας την όρεξή σας.

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Cell Metabolism, συμμετείχαν 30 συμμετέχοντες που ταξινομήθηκαν ως παχύσαρκοι ή υπέρβαροι μετά από δύο δίαιτα 4 εβδομάδων που περιείχαν περίπου 1.700 θερμίδες την ημέρα.

Σύμφωνα με όσα γράφει το diabetes.co.uk, για ένα μήνα, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν το 45% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων στο πρωινό, το 35% στο μεσημεριανό γεύμα και το 20% στο βραδινό. Για τον δεύτερο μήνα, η αναλογία των θερμίδων που καταναλώθηκαν ανά γεύμα αντιστράφηκε. Το 20% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων ήταν στο πρωινό, 35% στο μεσημεριανό και 45% στο βραδινό.

Η καθηγήτρια Alexandra Johnstone, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το Ινστιτούτο Rowett του Πανεπιστημίου του Aberdeen, δήλωσε: “Στους συμμετέχοντες παρασχέθηκαν όλα τα γεύματά τους για οκτώ εβδομάδες. H ενεργειακή τους δαπάνη και η σύσταση του σώματός τους παρακολουθούνταν για αλλαγές, χρησιμοποιώντας στάνταρ τεχνικές στο Ινστιτούτο Rowett”.

Η καθηγήτρια πρόσθεσε ότι αυτή η μελέτη είναι σημαντική γιατί αμφισβητεί την παλαιότερη πεποίθηση ότι το φαγητό σε διαφορετικές ώρες της ημέρας οδηγεί σε διαφορετική δαπάνη ενέργειας. “Η έρευνα δείχνει ότι υπό συνθήκες απώλειας βάρους δεν υπάρχει ο βέλτιστος χρόνος για φαγητό για τη διαχείριση του βάρους και ότι η αλλαγή στο σωματικό βάρος καθορίζεται από το ενεργειακό ισοζύγιο”.

Το πρωινό γεύμα

Έμφαση δόθηκε στην πρωτεΐνη για πρωινό, με τα παρεχόμενα γεύματα να αποτελούνται από smoothies, γιαούρτια, αυγά, λουκάνικα και μανιτάρια.

Ενώ η ώρα του γεύματος δεν επηρέασε τον αριθμό των θερμίδων που καίγονται, τον μεταβολικό ρυθμό ή την απώλεια βάρους, η κατανάλωση ενός πλούσιου πρωινού κατέστειλε την όρεξη ή τα επίπεδα πείνας. Με την πάροδο του χρόνου, αυτή η μειωμένη όρεξη θα μπορούσε να συμβάλει στην απώλεια βάρους λόγω της μειωμένης επιθυμίας για κατανάλωση περισσότερης τροφής την υπόλοιπη ημέρα.

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο