Τα βότανα και τα μπαχαρικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Τα βότανα και τα μπαχαρικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Τα βότανα και τα μπαχαρικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Η κατανάλωση περισσότερων βοτάνων και μπαχαρικών μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της αρτηριακής πίεσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Nutrition 2021 Live Online, το ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Penn State και στο Texas Tech University προσπάθησαν να εξετάσουν τις επιπτώσεις της συμπερίληψης περισσότερων μικτών βοτάνων και μπαχαρικών στη διατροφή των ενηλίκων με αυξημένο κίνδυνο καρδιομεταβολικής νόσου, όπως άτομα με αυξημένη γλυκόζη στο αίμα ή λιπίδια του αίματος (χοληστερόλη και τριγλυκερίδια). Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση βοτάνων και μπαχαρικών μπορεί να έχει άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα αυτή η μελέτη αντιπροσωπεύει την πρώτη τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή που εξετάζει τις επιπτώσεις της κατανάλωσης βοτάνων και μπαχαρικά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Στο πλαίσιο της μελέτης, 71 συμμετέχοντες με μέσο όρο ηλικίας 44 έτη και μέσο δείκτη μάζας σώματος 29,7, ακριβώς στο όριο μεταξύ υπέρβαρου και παχύσαρκου, συμμετείχαν σε τρία διαφορετικά σκέλη της μελέτης, με τυχαία σειρά. Κάθε σκέλος περιελάμβανε διαφορετική διατροφή, η οποία χορηγήθηκε για τέσσερις εβδομάδες στο πλαίσιο της μελέτης. Υπήρχε ένα διάστημα δύο εβδομάδων μεταξύ κάθε περιόδου διατροφής, κατά τη διάρκεια της οποίας οι συμμετέχοντες έτρωγαν ό, τι ήθελαν. Κάθε δίαιτα περιείχε 2.100 θερμίδες και διαφορετικές ποσότητες βοτάνων και μπαχαρικών – 0,5 γραμμάρια, 3,3 γραμμάρια ή 6,6 γραμμάρια – κάθε μέρα.

Βότανα και μπαχαρικά σχετίζονται με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Οι συμμετέχοντες είχαν πραγματοποιήσει αρκετές μετρήσεις στην αρχή της μελέτης και μετά από κάθε περίοδο διατροφής, συμπεριλαμβανομένης της γλυκόζης και των λιπιδίων στο αίμα, της ινσουλίνης και της αρτηριακής πίεσης. Φορούσαν, επίσης, ένα όργανο ελέγχου αρτηριακής πίεσης για περίοδο 24 ωρών.

Μεταξύ των τριών διατροφικών προτύπων, δεν υπήρχε διαφορά στην επίδραση στην LDL, την “κακή” χοληστερόλη, το κύριο αποτέλεσμα που ενδιαφέρθηκαν οι ερευνητές. Δεν υπήρχαν επίσης διαφορές στα επίπεδα γλυκόζης, στους δείκτες λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων ή την πίεση αίματος που μετράται από την κλινική. Αλλά η κατανάλωση περισσότερων βοτάνων και μπαχαρικών είχε σημαντική επίδραση στις 24ωρες μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης.

Η δίαιτα με υψηλή κατανάλωση μπαχαρικών είχε ως αποτέλεσμα μια μέση συστολική αρτηριακή πίεση 2,2 mmHg χαμηλότερη σε σχέση με τη διατροφή μεσαίας κατανάλωσης μπαχαρικών και 2,1 mmHg χαμηλότερη σε σχέση με τη δίαιτα με λίγα μπαχαρικά. Επίσης, είχε ως αποτέλεσμα μια μέση διαστολική αρτηριακή πίεση 1,6 mmHg χαμηλότερη σε σχέση με τη διατροφή μεσαίας κατανάλωσης μπαχαρικών και 1,7 mmHg χαμηλότερη συγκριτικά με τη δίαιτα με χαμηλή κατανάλωση μπαχαρικών.

Ενώ αυτά τα οφέλη μπορεί να είναι μικρά με απόλυτη έννοια, είναι άξια παρατήρησης. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα για να φανούν οι επιπτώσεις των βοτάνων και των μπαχαρικών σε διαφορετικούς τύπους δίαιτας, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον μπορεί να έχουν μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία όταν περιλαμβάνονται σε ένα υγιεινό διατροφικό πρότυπο όπως μια μεσογειακή διατροφή.

Με πληροφορίες από Diabetes Self-Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content