Περισσότερο αλάτι στο φαγητό συνδέεται με πρόωρο θάνατο

Περισσότερο αλάτι στο φαγητό συνδέεται με πρόωρο θάνατο

Περισσότερο αλάτι στο φαγητό συνδέεται με πρόωρο θάνατο

Διορθώνοντας την διατροφή σας, ρυθμίζετε τα επίπεδα του σακχάρου σας και βελτιώνετε την ζωή σας. Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε απορία σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ρυθμίσετε τις τιμές του σακχάρου σας.

Το περισσότερο αλάτι στα γεύματά σας μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κίνδυνο να πεθάνετε πρόωρα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal.

Η κατανάλωση υπερβολικού αλατιού είναι γνωστό από καιρό ότι αυξάνει τον κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση, αλλά μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι το αλάτι μπορεί να εγκυμονεί άλλους κινδύνους για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που ισχύουν ειδικά για άτομα με διαβήτη.

Ειδικότερα, μια μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση λιγότερου αλατιού συνδέεται με χαμηλότερο ποσοστό καρδιαγγειακών επιπλοκών σε άτομα με διαβήτη τύπου 2. Πρόσφατες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η υψηλότερη πρόσληψη αλατιού συνδέεται με μεγαλύτερη φλεγμονή και υψηλότερη γλυκόζη στο αίμα και ότι η χρήση υποκατάστατου αλατιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού σε άτομα με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού.

Η τελευταία μελέτη

Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ της προσθήκης αλατιού στις τροφές κατά τη διάρκεια των γευμάτων και του χρόνου ζωής των ανθρώπων.

Για να γίνει αυτό, εξέτασαν δεδομένα από μια μεγάλη βρετανική μελέτη γενικής υγείας που ονομάζεται UK Biobank, η οποία περιελάμβανε 501.379 συμμετέχοντες που συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που κάλυπτε τη χρήση αλατιού κατά το γεύμα.

Κατά τη στιγμή αυτού του ερωτηματολογίου, οι συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι πρόσθεταν περισσότερο αλάτι στο φαγητό τους στα γεύματα ήταν επίσης πιο πιθανό να είχαν υψηλότερη συγκέντρωση νατρίου στα ούρα τους.

Πολύ αλάτι και κίνδυνος πρόωρου θανάτου

Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου παρακολούθησης που διήρκεσε κατά μέσο όρο εννέα χρόνια, 18.474 συμμετέχοντες πέθαναν πρόωρα (σε σύγκριση με το προσδόκιμο ζωής τους σε μια δεδομένη ηλικία). Οι ερευνητές βρήκαν μια σαφή σχέση μεταξύ της προσθήκης αλατιού στα γεύματα και του πρόωρου θανάτου – ειδικά για εκείνους που πρόσθεσαν το περισσότερο αλάτι στο φαγητό τους.

κουταλάκι του γλυκού με αλάτι

Όταν όλοι οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ισάριθμες ομάδες με βάση το πόσο αλάτι πρόσθεσαν στο φαγητό τους, το τέταρτο των συμμετεχόντων με τη δεύτερη χαμηλότερη ποσότητα αλατιού είχε μόνο 2% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνει πρόωρα σε σχέση με την ομάδα με τη χαμηλότερη ποσότητα αλατιού. Ακόμη και η ομάδα με τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού που προστέθηκε στα γεύματα είχε μόνο 7% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνει πρόωρα συγκριτικά με τους συμμετέχοντες με τη χαμηλότερη ποσότητα αλατιού. Ωστόσο, η ομάδα με τη μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού είχε 28% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνει πρόωρα.

Συνολικά, σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που σπάνια ή ποτέ πρόσθεταν αλάτι στο φαγητό τους την ώρα των γευμάτων, το προσδόκιμο ζωής στην ηλικία των 50 ετών για όσους πρόσθεταν πάντα αλάτι ήταν 1,50 έτος μικρότερο για τις γυναίκες και 2,28 χρόνια μικρότερο για τους άνδρες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης, ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά είδαν λιγότερο αυξημένο κίνδυνο για πρόωρο θάνατο εάν πρόσθεταν περισσότερο αλάτι στο φαγητό τους. Επομένως, σύμφωνα τουλάχιστον με τη συγκεκριμένη μελέτη, εάν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στη χρήση της αλατιέρα σας τότε τουλάχιστον βεβαιωθείτε ότι τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά για να μειώσετε τον κίνδυνο να πεθάνετε νωρίτερα.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο