Η νότιου τύπου διατροφή συνδέεται με αιφνίδιο καρδιακό θάνατο

Η νότιου τύπου διατροφή συνδέεται με αιφνίδιο καρδιακό θάνατο

Η νότιου τύπου διατροφή συνδέεται με αιφνίδιο καρδιακό θάνατο

Διορθώνοντας την διατροφή σας, ρυθμίζετε τα επίπεδα του σακχάρου σας και βελτιώνετε την ζωή σας. Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε απορία σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ρυθμίσετε τις τιμές του σακχάρου σας.

Ακολουθώντας μια δίαιτα νότιου τύπου (Southern Style) συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου, ενώ ακολουθώντας μια δίαιτα μεσογειακού τύπου συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Heart Association.

Η μεσογειακή διατροφή είναι ένα από τα πρότυπα διατροφής που έχουν διερευνηθεί ευρέως και έχει συνδεθεί με οφέλη για την υγεία που κυμαίνονται από το μειωμένο λίπος του ήπατος έως τη βελτιωμένη γνωστική απόδοση στους ανθρώπους με διαβήτη. Άλλα περιφερειακά πρότυπα διατροφής έχουν επίσης μελετηθεί σε μικρότερο βαθμό, όπως η σκανδιναβική διατροφή και σχετικές δίαιτες στη Βόρεια Ευρώπη. Δόθηκε λιγότερη προσοχή, για κατανοητούς λόγους, στις τοπικές διατροφικές συνήθειες που φαίνεται να είναι ανθυγιεινές, συμπεριλαμβανομένης της παραδοσιακής διατροφής των Νοτίων Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, όπως δείχνει η τελευταία μελέτη, η αντίθεση δυνητικά ανθυγιεινών τοπικών τρόπων διατροφής με πιο υγιεινές εναλλακτικές μπορεί να προσφέρει μια έντονη και χρήσιμη αντίθεση.

Για τη νέα μελέτη, οι ερευνητές έδωσαν ένα ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων σε 21.069 συμμετέχοντες ηλικίας 45 ετών και άνω, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 10 χρόνια. Με βάση τις απαντήσεις τους, στους συμμετέχοντες δόθηκε βαθμολογία για να δείξουν πόσο στενά ακολούθησαν διάφορα διαφορετικά διατροφικά πρότυπα, συμπεριλαμβανομένης της μεσογειακής διατροφής και της νότιας διατροφής. Αυτά τα διατροφικά αποτελέσματα στη συνέχεια συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα που σχετίζονται με την υγεία κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον οι συμμετέχοντες παρουσίασαν ξαφνικό καρδιακό θάνατο ή ξαφνική απώλεια καρδιακής λειτουργίας που οδηγεί σε θάνατο εντός μίας ώρας.

Όπως σημειώνεται σε ένα άρθρο του Atlanta Journal-Constitution για τη μελέτη, μια μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από φρούτα και λαχανικά, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και μικρές ποσότητες κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων. Η νότια διατροφή, από την άλλη πλευρά, χαρακτηρίζεται από τηγανητά τρόφιμα και πρόσθετα λίπη, αυγά, επεξεργασμένο κρέας και κρέας οργάνων, και ποτά με ζάχαρη.

Η νότια διατροφή συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μετά από μια μεσογειακή δίαιτα συνδέεται αντιστρόφως με τον κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου – με άλλα λόγια, όσο υψηλότερη ήταν η βαθμολογία μεσογειακής διατροφής ενός ατόμου, τόσο χαμηλότερος είναι ο κίνδυνος ξαφνικού καρδιακού θανάτου. Η στενότερη προσήλωση σε μια νότια διατροφή, από την άλλη πλευρά, συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου. Οι συμμετέχοντες με το υψηλότερο επίπεδο προσκόλλησης σε μια δίαιτα του Νότου είχαν 46% περισσότερες πιθανότητες να βιώσουν ξαφνικό καρδιακό θάνατο από εκείνους με το χαμηλότερο επίπεδο προσκόλλησης. Οι συμμετέχοντες με το υψηλότερο επίπεδο προσκόλλησης σε μια μεσογειακή δίαιτα είχαν 26% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ξαφνικό καρδιακό θάνατο από εκείνους με το χαμηλότερο επίπεδο προσκόλλησης.

Ενώ ο ξαφνικός καρδιακός θάνατος μπορεί να είναι ένας ιδιαίτερα σοκαριστικός τρόπος θανάτου, δεν είναι η μόνη αιτία θανάτου στην οποία φαίνεται να συμβάλλει μια δίαιτα του Νότου. Μια προηγούμενη μελέτη από τους ίδιους ερευνητές με την τελευταία, που δημοσιεύθηκε το 2018, βρήκε παρόμοια μοτίβα με την τελευταία μελέτη τόσο για τη μεσογειακή όσο και για τη νότια δίαιτα αναφορικά με θάνατο από όλες τις αιτίες.

Πρακτικά, σημείωσαν οι ερευνητές, οι πιο σημαντικές διατροφικές αλλαγές για τη μείωση του κινδύνου θανάτου για άτομα που ακολουθούν μια νότιου τύπου διατροφή μπορεί να περιλαμβάνουν αυξημένη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών και χαμηλότερη πρόσληψη τηγανητών τροφίμων και μεταποιημένων κρεάτων.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο