Η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

Η τακτική κατανάλωση αβοκάντο συνδέεται με χαμηλότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Heart Association.

Η κατανάλωση αβοκάντο στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει εκτοξευθεί στα ύψη τις τελευταίες δεκαετίες, πιθανότατα λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων όπως η αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων, η αυξημένη ευαισθητοποίηση για την υγεία και το αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Τα αβοκάντο προσφέρουν μια σειρά από διατροφικά οφέλη, σύμφωνα με το Avocados From Mexico, έναν οργανισμό μάρκετινγκ. Είναι μοναδικά μεταξύ των φρούτων λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά, καθώς το ένα τρίτο ενός αβοκάντο παρέχει περίπου 5 γραμμάρια υγιούς μονοακόρεστου λίπους και μόνο περίπου 1 γραμμάριο κορεσμένων λιπαρών. Επίσης, δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου ζάχαρη, αλλά περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, καλίου, βιταμίνης Ε, βιταμίνης Κ και βιταμινών Β.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να είναι ευεργετική για τα άτομα με διαβήτη. Όταν αντικαθιστάτε τους υδατάνθρακες στη διατροφή σας, το αβοκάντο έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην καταστολή της πείνας. Και μια ανάλυση πολλών μελετών έδειξε ότι η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του μεταβολικού συνδρόμου, μιας ομάδας παραγόντων κινδύνου που συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό.

Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 68.786 γυναίκες και 41.701 άνδρες που συμμετείχαν σε μακροχρόνιες μελέτες που εξέταζαν τη σχέση μεταξύ διατροφικών επιλογών και αποτελεσμάτων υγείας. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν ιστορικό καρκίνου, στεφανιαίας νόσου (CAD) ή εγκεφαλικού στην αρχή της περιόδου μελέτης. Κάθε συμμετέχων συμπλήρωσε ένα λεπτομερές ερωτηματολόγιο συχνότητας τροφίμων στην αρχή της μελέτης, στη συνέχεια κάθε τέσσερα χρόνια σε μια περίοδο παρακολούθησης που διήρκησε έως και 30 χρόνια (ορισμένοι συμμετέχοντες πέθαναν ή αποχώρησαν από τη μελέτη πριν από αυτό).

Η κατανάλωση αβοκάντο συνδέεται με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο

Κατά την περίοδο παρακολούθησης, υπήρξαν συνολικά 14.274 καρδιαγγειακά περιστατικά — συμβάντα που σχετίζονται με στεφανιαία νόσο ή εγκεφαλικά επεισόδια. Μετά την προσαρμογή ορισμένων παραγόντων του τρόπου ζωής και της διατροφής εκτός από την κατανάλωση αβοκάντο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που δεν κατανάλωναν αβοκάντο, όσοι κατανάλωναν τουλάχιστον δύο μερίδες την εβδομάδα είχαν 16% χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα γενικά και 21% χαμηλότερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο.

Κάθε επιπλέον μισή μερίδα αβοκάντο την ημέρα συνδέθηκε με μείωση κατά 20% του συνολικού καρδιαγγειακού κινδύνου, αποδεικνύοντας ότι η ίδια η κατανάλωση αβοκάντο – και όχι κάποιος άλλος παράγοντας – ήταν πιθανώς υπεύθυνη για τα οφέλη που παρατηρούνται σε όσους καταναλώνουν αβοκάντο. Επιπλέον, η αντικατάσταση μιας μισής μερίδας βουτύρου, μαργαρίνης, τυριού, αυγών, γιαουρτιού ή επεξεργασμένων κρεάτων με μισή μερίδα αβοκάντο συνδέθηκε με 16% έως 22% χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, ανάλογα με το τρόφιμο αντικατάστασης. Δεν παρατηρήθηκε σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αβοκάντο και του κινδύνου εγκεφαλικού.

“Η αντικατάσταση ορισμένων τροφών που περιέχουν λίπος με αβοκάντο θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου”, κατέληξαν οι ερευνητές.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content