Γιατί το πρωινό γεύμα έχει σημασία;

Γιατί το πρωινό γεύμα έχει σημασία;

Γιατί το πρωινό γεύμα έχει σημασία;

Λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Και πάλι, πιθανότατα μπερδεύεστε γιατί ακούτε για άτομα που δεν τρώνε πρωινό, κάνουν διαλείπουσα νηστεία και μοιάζουν να τα καταφέρνουν μια χαρά.

Λοιπόν, ποιον πιστεύετε; Ποιο είναι το καλύτερο για εσάς; Και το πιο σημαντικό, τι είναι καλύτερο για το σάκχαρο σας;

Στο τέλος της ημέρας, θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας βρίσκονται στο καλύτερο δυνατό σημείο και το πρωινό, αν επιλέξετε να το φάτε, παίζει τεράστιο ρόλο σε αυτό, καθώς αποτελεί τη βάση για ολόκληρη την ημέρα.

Ακολουθούν τρεις σημαντικές σκέψεις για τις οποίες πρέπει να σκεφτείτε όταν πρόκειται να φάτε πρωινό:

  • Αντίσταση ινσουλίνης το πρωί

Ενδεχομένως έχετε παρατηρήσει με την πάροδο του χρόνου πως ό, τι κι αν κάνετε, τρώτε κάτι για πρωινό που έχει πολλούς υδατάνθρακες και το σάκχαρο στο αίμα σας εκτοξεύεται. Μπορεί να τρώτε δημητριακά, μπορεί λίγο τοστ, ανεξάρτητα από το τι τρώτε, το σάκχαρο στο αίμα σας πηγαίνει στο … φεγγάρι και είναι εξαιρετικά απογοητευτικό. “Γιατί;” αναρωτιέστε. “Αυτό δεν βγάζει νόημα.”

Αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: Το σώμα σας παράγει μια ορμόνη που ονομάζεται κορτιζόλη, η οποία δεν είναι η πιο φιλική ορμόνη. Γιατί; Η κορτιζόλη προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη και κορυφώνεται περίπου στις 7:00 π.μ. Τι άλλο συμβαίνει περίπου στις 7:00 π.μ; Το πρωινό γεύμα.

Τι τρώνε πολλοί άνθρωποι για πρωινό; Υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως δημητριακά. Έτσι, εάν η ώρα της ημέρας που είστε πιο ανθεκτικοί στην ινσουλίνη συμπίπτει με την ώρα της ημέρας που μπορεί να τρώτε τους περισσότερους υδατάνθρακες, αυτό μπορεί να εξηγήσει γιατί το σάκχαρό σας αυξάνεται τόσο πολύ.

Τι είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε; Εξετάστε μια επιλογή πρωινού με χαμηλότερη περιεκτικότητα υδατανθράκων. Η μείωση της ποσότητας των υδατανθράκων στο πρωινό, θα μειώσει τα υψηλά επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μετά.

  • Η καφεΐνη

Ποιο είναι το βασικό στοιχείο του γεύματος νωρίς το πρωί των περισσότερων ανθρώπων; Ο καφές. Γιατί είναι τόσο σημαντικό για εσάς και το σάκχαρο στο αίμα σας; Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει το ήπαρ να απελευθερώσει γλυκογόνο, γνωστή και ως αποθηκευμένη γλυκόζη, στην κυκλοφορία του αίματος. Όταν συμβεί αυτό, το σάκχαρο στο αίμα σας αρχίζει να ανεβαίνει.

Εάν πίνετε καφέ για λίγο χωρίς να λάβετε υπόψη σας το σάκχαρο στο αίμα σας και ξαφνικά παρατηρείτε ότι αυξάνεται αργά αλλά σταθερά κάθε φορά, ο καφές θα μπορούσε να είναι ο ένοχος.

  • Η πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη μπορεί, επίσης, να αυξήσει το σάκχαρο στο αίμα σας, ειδικά ανάλογα με τον τύπο της πρωτεΐνης που καταναλώνεται. Διαφορετικές πρωτεΐνες μπορεί να επηρεάσουν το σάκχαρο στο αίμα σας με διαφορετικούς τρόπους.

Και αν είστε κάποιος που αποφασίζει να προσλάβει λιγότερους υδατάνθρακες στο πρωινό λόγω του πρώτου λόγου, μην ξεχνάτε αυτό: Η πρωτεΐνη μπορεί να επηρεάσει το σάκχαρο στο αίμα σας προκαλώντας απελευθέρωση γλυκόζης από το ήπαρ.

Οι υδατάνθρακες προστατεύουν την πρωτεΐνη, αλλά ειδικά χωρίς τους υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη είναι πιο πιθανό να προκαλέσει υψηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Μια ακόμη σκέψη για να βεβαιωθείτε ότι είναι σε καλό σημείο τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας νωρίς το πρωί.

Μπορεί κάποιος να σκεφτεί ότι τελικά δεν μπορεί να τρώει τίποτα, ωστόσο, αναλογιζόμενοι τις τρεις παραπάνω παραμέτρους θα βρείτε την ισορροπία, πάντα κατόπιν των οδηγιών του γιατρού σας, και θα μπορέσετε να έχετε ένα ευκολότερο υπόλοιπο της ημέρας σας.

Πηγή: Diabetes daily

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content