Φιστίκια: Βοηθούν στην απώλεια βάρους, την αρτηριακή πίεση και τη γλυκόζη

Φιστίκια: Βοηθούν στην απώλεια βάρους, την αρτηριακή πίεση και τη γλυκόζη

Φιστίκια: Βοηθούν στην απώλεια βάρους, την αρτηριακή πίεση και τη γλυκόζη

Διορθώνοντας την διατροφή σας, ρυθμίζετε τα επίπεδα του σακχάρου σας και βελτιώνετε την ζωή σας. Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε απορία σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ρυθμίσετε τις τιμές του σακχάρου σας.

Το να καταναλώνει κανείς φιστίκια πριν από τα γεύματα μπορεί να βοηθήσει στη στήριξη της μεταβολικής υγείας – σωματικό βάρος, αρτηριακή πίεση και γλυκόζη του αίματος – σύμφωνα με μια νέα μελέτη στο περιοδικό Nutrients.

Τα φιστίκια δεν είναι γνωστά ως μια υγιεινή τροφή, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να είναι συμβατά με μια υγιεινή διατροφή και να προσφέρουν ορισμένα οφέλη για την υγεία. Πέρυσι, μια μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση περισσότερων φιστικιών συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για ισχαιμικό εγκεφαλικό και χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο γενικά.

Τα φιστίκια είναι τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κάτι που σημαίνει ότι δεν τείνουν να αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης ή ινσουλίνης στο αίμα. Μια δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη βοηθά στη μείωση των επιπέδων A1C σε άτομα με διαβήτη. Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο τα φιστίκια βελτιώνουν τη μεταβολική και καρδιαγγειακή υγεία είναι με την ενίσχυση των επιπέδων του μονοξειδίου του αζώτου, μιας ουσίας με βασικό ρόλο στην υγεία των αιμοφόρων αγγείων.

Η έρευνα

Για την τελευταία μελέτη, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Diabetes Self – Management, οι ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα της κατανάλωσης μιας μικρής μερίδας (35 γραμμάρια) ελαφρώς αλατισμένων ξηρών καβουρδισμένων φιστικιών δύο φορές την ημέρα πριν από τα γεύματα ως μέρος μιας δίαιτας που στοχεύει στην απώλεια βάρους.

Οι συμμετέχοντες ήταν 107 ενήλικες με αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και μέση ηλικία 58 ετών. Το 65% ήταν γυναίκες. Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν μία από τις δύο δίαιτες για έξι μήνες – είτε τη δίαιτα απώλειας βάρους προσανατολισμένη στα φιστίκια είτε μια παραδοσιακή δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Και οι δύο ομάδες παρακολούθησαν διατροφική συμβουλευτική ως μέρος της μελέτης, στην οποία έλαβαν οδηγίες για μια δίαιτα περιορισμένων θερμίδων — 1700 θερμίδες την ημέρα για τους άνδρες και 1300 θερμίδες την ημέρα για τις γυναίκες.

Αλλά για την ομάδα των φιστικιών, τα φιστίκια δεν ήταν σε αυτό το όριο, κάτι που σήμαινε ότι η ομάδα των φιστικιών κατανάλωνε κατά μέσο όρο 400 περισσότερες θερμίδες την ημέρα σε σχέση με την ομάδα με χαμηλά λιπαρά. Μόνο 76 συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν ολόκληρη τη μελέτη.

Φιστίκια και βελτιώσεις στην αρτηριακή πίεση

Μετά από έξι μήνες, και οι δύο ομάδες δίαιτας παρουσίασαν παρόμοιο επίπεδο απώλειας βάρους: Κατά μέσο όρο 6,7 κιλά στην ομάδα των φιστικιών και 6,6 κιλά στην ομάδα με χαμηλά λιπαρά, όπως αναφέρει δελτίο Τύπου για τη μελέτη. Όμως, τα μέλη της ομάδας των φιστικιών μείωσαν επίσης τη συστολική τους πίεση κατά μέσο όρο 5,33 mmHg περισσότερο από τα μέλη της ομάδας χαμηλών λιπαρών. Αυτό το επίπεδο μείωσης της αρτηριακής πίεσης έχει σχέση με περίπου 10% χαμηλότερο κίνδυνο για σοβαρά καρδιαγγειακά συμβάντα όπως καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό. Και οι δύο ομάδες είδαν παρόμοιες βελτιώσεις στα επίπεδα A1C, γλυκόζης αίματος νηστείας και ινσουλίνης νηστείας.

“Οι άνθρωποι συχνά αποφεύγουν τα φιστίκια στην προσπάθεια απώλειας βάρους, επειδή πιστεύουν ότι τα φιστίκια έχουν πάρα πολλές θερμίδες”, σημείωσε στο δελτίο Τύπου η συγγραφέας της μελέτης Kristina Petersen, επίκουρη καθηγήτρια έρευνας στο Τμήμα Διατροφικών Επιστημών στο Texas Tech University.

“Ωστόσο, τα φιστίκια έχουν στην πραγματικότητα υψηλή αξία κορεσμού, δηλαδή σας κρατούν χορτάτους περισσότερο και αυτό μπορεί να είναι πραγματικά χρήσιμο στη διαδικασία απώλειας βάρους”, πρόσθεσε.

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο