Ελαιόλαδο: Ακόμη και η μικρή ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Ελαιόλαδο: Ακόμη και η μικρή ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Ελαιόλαδο: Ακόμη και η μικρή ποσότητα μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

Διορθώνοντας την διατροφή σας, ρυθμίζετε τα επίπεδα του σακχάρου σας και βελτιώνετε την ζωή σας. Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου είναι έτοιμη να απαντήσει σε κάθε απορία σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ρυθμίσετε τις τιμές του σακχάρου σας.

Μια μικρή ποσότητα ελαιόλαδο κάθε μέρα, περίπου ενάμισι κουταλάκι του γλυκού, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από διάφορες αιτίες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται καρδιακές παθήσεις και καρκίνος, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας.

Το ελαιόλαδο είναι από καιρό γνωστό ότι προσφέρει μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Αποτελεί βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής. Όσον αφορά στα οφέλη για τα άτομα με διαβήτη, η κατανάλωση ελαιολάδου οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετά το φαγητό, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με διαβήτη τύπου 1. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι το τηγάνισμα ορισμένων τροφίμων σε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα φαινολών, ενός τύπου αντιοξειδωτικού που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από βλάβες στα κύτταρα του σώματος.

Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές συνέκριναν πόσο ελαιόλαδο κατανάλωναν οι άνθρωποι με θάνατο από διάφορες αιτίες σε δύο μεγάλες ομάδες συμμετεχόντων. Η μία ομάδα ήταν 60.582 γυναίκες που ήταν μέρος μιας μελέτης γενικής υγείας μεταξύ 1990 και 2018. Η άλλη ομάδα ήταν 31.801 άνδρες που συμμετείχαν σε μια παρόμοια μελέτη την ίδια περίοδο. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν διάγνωση καρδιαγγειακής νόσου ή καρκίνου στην αρχή της περιόδου της μελέτης.

Παραπάνω ελαιόλαδο, χαμηλότερος κίνδυνος θανάτου

Πάνω από 28 χρόνια παρακολούθησης, 36.856 από τους 92.383 συμμετέχοντες πέθαναν. Μετά την προσαρμογή για όσο το δυνατόν περισσότερους παράγοντες που επηρεάζουν τον κίνδυνο θανάτου από διάφορες αιτίες, οι ερευνητές κατέληξαν σε διαπιστώσεις. Οι συμμετέχοντες που ανέφεραν την υψηλότερη πρόσληψη ελαιολάδου – περισσότερα από 7 γραμμάρια την ημέρα, που ισοδυναμεί με περίπου ενάμισι κουταλάκια του γλυκού — είχαν 19% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία σε σχέση με τους συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι δεν κατανάλωναν ποτέ ή σπάνια κατανάλωναν ελαιόλαδο.

Αυτό το υψηλότερο επίπεδο κατανάλωσης ελαιολάδου συνδέθηκε επίσης με 19% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, 17% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από αιτίες που έχουν σχέση με καρκίνο. Επίσης, 29% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από νευροεκφυλιστικές ασθένειες (όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και του Πάρκινσον) και 18% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από αναπνευστικές παθήσεις.

Όταν οι ερευνητές πραγματοποίησαν αυτό που είναι γνωστό ως ανάλυση υποκατάστασης διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση ορισμένων άλλων λιπών με ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου, τόσο συνολικά όσο και από συγκεκριμένες αιτίες. Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν 10 γραμμάρια βουτύρου, άλλα γαλακτοκομικά λιπαρά, μαργαρίνη ή μαγιονέζα την ημέρα, όσοι κατανάλωναν ισοδύναμη ποσότητα ελαιολάδου είχαν 8% έως 34% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από διάφορες αιτίες. Αλλά με το ίδιο είδος ανάλυσης για το ελαιόλαδο και άλλα υγρά φυτικά έλαια, δεν υπήρχε επιπλέον όφελος για το ελαιόλαδο – υποδηλώνοντας ότι άλλα υγρά έλαια (όπως κραμβέλαιο, ηλιέλαιο ή σογιέλαιο) μπορεί να είναι εξίσου ευεργετικά με το ελαιόλαδο.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η υψηλότερη πρόσληψη ελαιολάδου έχει σχέση με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου ειδικά όταν το ελαιόλαδο αντικαθιστά το βούτυρο, άλλα γαλακτοκομικά λιπαρά, τη μαργαρίνη ή τη μαγιονέζα, αλλά όχι όταν αντικαθιστά άλλα υγρά φυτικά έλαια στη διατροφή ενός ατόμου.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο