Δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες παρουσιάζει οφέλη στον τύπο 2

Δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες παρουσιάζει οφέλη στον τύπο 2

Δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες παρουσιάζει οφέλη στον τύπο 2

Ακολουθώντας μια διατροφή με μειωμένη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες μπορεί να προσφέρει ποικίλα οφέλη σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου ελέγχου της γλυκόζης και της μειωμένης πείνας, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Physiology — Endocrinology and Metabolism.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν 28 ενήλικες με διαβήτη τύπου 2, στους οποίους ανατέθηκε τυχαία να ακολουθήσουν δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων και υψηλής πρωτεΐνης ή συμβατική διατροφή διαβήτη για έξι εβδομάδες. Η δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων έλαβε 30% των θερμίδων της από υδατάνθρακες, 30% από πρωτεΐνες και 40% από λίπος, ενώ η συμβατική διατροφή διαβήτη πήρε 50% από υδατάνθρακες, 17% από πρωτεΐνες και 33% από λίπος.

Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν για την επίδραση κάθε διατροφής στα επίπεδα γλυκόζης μετά το γεύμα, στη λειτουργία των βήτα κυττάρων του παγκρέατος, τις ορμόνες του εντέρου και στην πληρότητα που ένιωθαν οι συμμετέχοντες μετά το γεύμα, δηλαδή κατά πόσο αισθάνονταν ή όχι πείνα. Οι συμμετέχοντες φορούσαν συστήματα συνεχούς παρακολούθησης της γλυκόζης (CGM) 24 ώρες την ημέρα κατά τη διάρκεια της μελέτης και οι ερευνητές τους έδωσαν εξετάσεις μετά από ορισμένα γεύματα για να δουν την έκκριση ινσουλίνης, την ευαισθησία των β-κυττάρων στη γλυκόζη, και άλλα.

Επίδραση της δίαιτας με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια δίαιτα μειωμένων υδατανθράκων, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική αύξηση της γλυκόζης μετά το γεύμα που ήταν κατά 60% χαμηλότερη κατά μέσο όρο, καθώς και τα επίπεδα γλυκόζης 24 ωρών που ήταν 13% χαμηλότερη, σε σύγκριση με τη συμβατική διατροφή διαβήτη. Το ποσοστό έκκρισης της ινσουλίνης μετά το γεύμα των συμμετεχόντων ήταν επίσης 24% χαμηλότερο, ενώ η ευαισθησία του παγκρέατος βήτα κυττάρων στην ινσουλίνη αυξήθηκε κατά 45% σε αυτή τη δίαιτα. Το “άδειασμα” του στομάχου καθυστέρησε κατά μέσο όρο 15 λεπτά, ενώ η πληρότητα που ένιωσαν οι συμμετέχοντες μεταξύ των γευμάτων αυξήθηκε κατά 18%.

Ορισμένες άλλες μετρήσεις που έλαβαν οι ερευνητές, όπως το σωματικό βάρος, έδειξαν μικρά οφέλη από την παρακολούθηση οποιασδήποτε διατροφής, η οποία μπορεί να υποδηλώνει ότι καθένας έτεινε να είναι καλύτερος σε σχέση με τις συνήθειες που ακολουθούσε πριν εγγραφεί στη μελέτη. Τα δεδομένα CGM έδειξαν ότι υπήρχαν πέντε περιστατικά υπογλυκαιμίας (επίπεδο γλυκόζης κάτω από 70 mg / dl) στην ομάδα μειωμένων υδατανθράκων και τρία περιστατικά στη συμβατική ομάδα διατροφής, αλλά κανένα από αυτά τα συμβάντα δεν ήταν σοβαρό, προκάλεσε συμπτώματα ή χρειάστηκε παρέμβαση.

Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν σημαντικά οφέλη και χωρίς σημαντικά μειονεκτήματα ή κινδύνους, που συνδέονται με την παρακολούθηση δίαιτας μειωμένων υδατανθράκων, υψηλής πρωτεΐνης σε μια μικρή ομάδα ατόμων με διαβήτη τύπου 2. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πολλά άτομα με διαβήτη τύπου 2 μπορεί να επωφεληθούν από μια μέτρια αλλαγή στη σύνθεση της διατροφής τους, τείνοντας προς τις πρωτεΐνες και απομακρύνοντας τους υδατάνθρακες.

Με πληροφορίες από Diabetes Self-Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content