Ένα φλιτζάνι πράσινα φυλλώδη λαχανικά την ημέρα κρατά τον γιατρό της καρδιάς μακριά

Ένα φλιτζάνι πράσινα φυλλώδη λαχανικά την ημέρα κρατά τον γιατρό της καρδιάς μακριά

Ένα φλιτζάνι πράσινα φυλλώδη λαχανικά την ημέρα κρατά τον γιατρό της καρδιάς μακριά

Μόνο ένα φλιτζάνι πράσινα φυλλώδη λαχανικά και παντζάρια την ημέρα θα μπορούσε να είναι αρκετό για να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, συμπεραίνουν ερευνητές.

Μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU) στην Αυστραλία αναφέρει ότι το βασικό συστατικό σε αυτά τα τρόφιμα είναι τα νιτρικά άλατα τα οποία πιστεύουν ότι μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την υγεία της καρδιάς.

Στη δοκιμή συμμετείχαν περισσότερα από 50.000 άτομα από τη Δανία που είχαν ήδη εγγραφεί για να συμμετάσχουν σε μια άλλη μελέτη που διεξήχθη σε μια περίοδο 23 ετών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι τρώνε τα πιο πλούσια σε νιτρικά άλατα λαχανικά είχαν επίσης χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μεταξύ 12 έως 26 % χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Catherine Bondonno από το Ινστιτούτο Έρευνας του ECU ανέφερε: “Τα αποτελέσματά μας έδειξαν ότι απλά τρώγοντας ένα φλιτζάνι ωμά (ή μισό φλιτζάνι μαγειρεμένα) πλούσια σε νιτρικά άλατα κάθε μέρα, οι άνθρωποι μπορεί να είναι σε θέση να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Η μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου ήταν για την περιφερική αρτηριακή νόσο (26%), έναν τύπο καρδιακής νόσου που χαρακτηρίζεται από τη στένωση των αιμοφόρων αγγείων των ποδιών, ωστόσο βρήκαμε επίσης ότι οι άνθρωποι είχαν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακής ανεπάρκειας”.

Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η βέλτιστη ποσότητα λαχανικών πλούσιων σε νιτρικά άλατα ήταν ένα φλιτζάνι την ημέρα και η κατανάλωση περισσότερων από αυτό δεν φαίνεται να δίνει πρόσθετα οφέλη. Η Δρ Bondonno πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι δε χρειάζεται να λαμβάνουν συμπληρώματα για να αυξήσουν τα επίπεδα νιτρικών αλάτων.

“Δεν είδαμε περαιτέρω οφέλη σε άτομα που έτρωγαν υψηλότερα επίπεδα λαχανικών πλούσια σε νιτρικά άλατα. Η ανάμειξη των πράσινων φυλλωμάτων είναι ωραία, αλλά όχι να γίνεται χυμός καθώς ο χυμός αφαιρεί τον πολτό και τις ίνες”.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk


Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content