Ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων μειώνεται με τη συχνή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως

Ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων μειώνεται με τη συχνή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως

Ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων μειώνεται με τη συχνή κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως

Άτομα που καταναλώνουν συχνά δημητριακά ολικής αλέσεως είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν με καρδιακές παθήσεις, αποκαλύπτει νέα έρευνα.

Ακαδημαϊκοί με έδρα τις ΗΠΑ διερεύνησαν εάν τα δημητριακά ολικής αλέσεως μείωσαν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων αναλύοντας πώς επηρεάζουν τους σχετικούς παράγοντες κινδύνου, όπως μεγαλύτερη περιφέρεια μέσης, υψηλή αρτηριακή πίεση, αυξημένα σάκχαρα στο αίμα, τριγλυκερίδια και αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ότι τα μειωμένα σάκχαρα στο αίμα, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και το μικρότερο μέγεθος της μέσης ήταν πιο εμφανή σε ώριμους ενήλικες που τρώνε τακτικά ολόκληρους κόκκους σε σύγκριση με εκείνους που δεν το κάνουν.

Οι επιστήμονες εξέτασαν τους παράγοντες κινδύνου σε περισσότερους από 3.000 μεσήλικες έως ηλικιωμένους συμμετέχοντες που είτε καταναλώνουν τρεις ή περισσότερες μερίδες ολικής αλέσεως την ημέρα ή λιγότερο από το ήμισυ της μερίδας ανά ημέρα. Μια μοναδική φέτα ψωμιού ολικής αλέσεως ή ένα φλιτζάνι γεμάτο δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μερικά μόνο παραδείγματα μερίδας ολικής αλέσεως.

Μικρότερη περιφέρεια μέσης και χαμηλότερα επίπεδα αρτηριακής πίεσης

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι συμμετέχοντες έπρεπε να συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο διατροφής κάθε τέσσερα χρόνια. Από αυτά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μέσο μέγεθος της μέσης των ατόμων που δεν τρώνε τακτικά ολόκληρους κόκκους αυξήθηκε περισσότερο από μια ίντσα, ενώ μόνο μισή ίντσα της αύξησης της μέσης καταγράφηκε για άτομα που τρώνε ολόκληρα δημητριακά καθημερινά. Επιπλέον, τα ποσοστά σακχάρου στο αίμα και τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης ήταν πολύ χαμηλότερα σε άτομα που τρώνε συχνά δημητριακά ολικής αλέσεως σε σύγκριση με εκείνα που δεν τρώνε.

Η επικεφαλής συγγραφέας Dr Nicola McKeown, από το Κέντρο Έρευνας για τη Γήρανση στο Πανεπιστήμιο Tufts, δήλωσε: “Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η κατανάλωση τροφών ολικής αλέσεως ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής προσφέρει οφέλη για την υγεία, πέρα από το να μας βοηθάμε να χάνουμε ή να διατηρούμε βάρος όσο μεγαλώνουμε.

Στην πραγματικότητα, αυτά τα δεδομένα δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε περισσότερα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλύτερα σε θέση να διατηρήσουν το σάκχαρο και την αρτηριακή πίεση τους με την πάροδο του χρόνου. Η διαχείριση αυτών των παραγόντων κινδύνου καθώς μεγαλώνουμε μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις”. Η πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη στο Journal of Nutrition.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content