Η κατανάλωση σαρδέλας συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

σαρδέλες

Μια μέτρια πρόσληψη σαρδέλας μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 σε άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για την πάθηση, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition.

Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών – αυτά που είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, συμπεριλαμβανομένων ρέγγας και σαρδέλας, σολομού, σκουμπριού και αντσούγιας – έχει συνδεθεί εδώ και πολύ καιρό με μια ποικιλία από οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών οφελών, όπως χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων και μειωμένου κινδύνου για θρόμβους.

Όσον αφορά στον διαβήτη, η κατανάλωση περισσότερων λιπαρών ψαριών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια (μια κατάσταση στην οποία τα μικροσκοπικά αιμοφόρα αγγεία στο μάτι καταστρέφονται). Πρόσφατα, οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η κατανάλωση περισσότερων λιπαρών ψαριών μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 1 σε άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για την πάθηση.

Στην τελευταία μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τις επιπτώσεις της κατανάλωσης σαρδέλας για 12 μήνες σε 152 ενήλικες που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν προδιαβήτη, οριζόμενο ως επίπεδο γλυκόζης αίματος νηστείας 100–124 mg / dl. Μοιράστηκαν τυχαία σε ομάδα σαρδέλας ή ομάδα ελέγχου και οι δύο ομάδες έλαβαν διατροφική εκπαίδευση με στόχο την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Η ομάδα σαρδέλας είχε επίσης την υποχρέωση να καταναλώνει 200 γραμμάρια σαρδέλας κάθε εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια του έτους, αρκετά άτομα και στις δύο ομάδες εγκατέλειψαν τη μελέτη, αφήνοντας 63 μέλη της ομάδας σαρδέλας και 61 μέλη της ομάδας ελέγχου που ολοκλήρωσαν τη μελέτη.

Η κατανάλωση σαρδέλας συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο τύπου 2

Με βάση μια αξιολόγηση κινδύνου για διαβήτη τύπου 2, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μέλη της ομάδας σαρδέλας ήταν σημαντικά λιγότερο πιθανό σε σχέση με αυτά στην ομάδα ελέγχου να έχουν πολύ υψηλό κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 στο τέλος των 12 μηνών. Έδειξαν μια σειρά ευεργετικών διαφορών στα αποτελέσματα των εξετάσεων αίματος, συμπεριλαμβανομένων υψηλότερων επιπέδων HDL, “καλής” χοληστερόλης, χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων και χαμηλότερη αρτηριακή πίεση. Είχαν επίσης υψηλότερα επίπεδα κυκλοφορίας ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και ταυρίνης στο αίμα τους – θρεπτικά συστατικά σε σαρδέλες που μπορεί να ευθύνονται για πολλά από τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με την κατανάλωση αυτών των ψαριών.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συμπλήρωση μιας υγιεινής διατροφής με σαρδέλες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2 σε άτομα με υψηλό κίνδυνο για την πάθηση. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να διαπιστωθεί εάν η κατανάλωση υψηλότερων ποσοτήτων σαρδέλας ή άλλων τύπων λιπαρών ψαριών, θα μπορούσε να έχει παρόμοιο ή ακόμη μεγαλύτερο όφελος για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 και εάν η κατανάλωση λιπαρών ψαριών θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει άτομα χωρίς προδιαβήτη να μειώσουν τον κίνδυνο για αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Με πληροφορίες από Diabetes Self-Management

Μετάβαση στο περιεχόμενο