Η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου

Η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου

Η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου

Η κατανάλωση περισσότερου γάλακτος μπορεί να είναι καλή για τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας και να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, παρόλο που μπορεί επίσης να οδηγήσει σε περισσότερο σωματικό λίπος, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Obesity.

Έρευνα στο παρελθόν έχει συνδέσει τη μεγαλύτερη πρόσληψη γάλακτος με υψηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων, αλλά απέτυχε να λάβει πλήρως υπόψη τις διαφορές μεταξύ των ατόμων που πίνουν πολύ γάλα και εκείνων που δεν το κάνουν. Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια στατιστική τεχνική για να αναζητήσουν στοιχεία για αιτιώδη σχέση μεταξύ της πρόσληψης γάλακτος και των καρδιαγγειακών παραγόντων κινδύνου, καθώς και της πραγματικής καρδιαγγειακής νόσου.

Χρησιμοποίησαν δεδομένα από περισσότερους από 417.000 ανθρώπους που συμμετείχαν σε τρεις μεγάλες μελέτες με βάση τον πληθυσμό και εξέτασαν, επίσης, μεγάλες βάσεις δεδομένων για να δουν πώς διαφορετικά χαρακτηριστικά επηρέασαν τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, καθώς και τα πραγματικά αποτελέσματα καρδιαγγειακών παθήσεων όπως εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακή προσβολή.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκάλυψαν μια κάπως περίπλοκη εικόνα σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία και τα οφέλη από το πόσιμο γάλα. Όπως σημειώθηκε σε ένα άρθρο του Healio για τη μελέτη, τα μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία από το πόσιμο γάλα παρατηρήθηκαν σε άτομα που έφεραν μια συγκεκριμένη γενετική παραλλαγή που συνδέεται με τη συνεχιζόμενη παραγωγή του ενζύμου λακτάσης, η οποία απαιτείται για τη διάσπαση της λακτόζης, μια μορφή σακχάρου που βρίσκεται στο γάλα. Τα άτομα με αυτή τη γενετική παραλλαγή τείνουν να πίνουν περισσότερο γάλα και είχαν υψηλότερο μέσο δείκτη μάζας σώματος. Αλλά τείνουν επίσης να έχουν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Οφέλη σε συγκεκριμένα άτομα

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες στη μεγαλύτερη μελέτη που περιλαμβάνονται στην ανάλυση – σχεδόν 405.000 άτομα – που έπιναν το περισσότερο γάλα είχαν 11% χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και έτειναν να έχουν χαμηλότερο επίπεδο A1C. Εκείνοι που έπιναν το περισσότερο γάλα σε μια μικρότερη μελέτη είχαν 14% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν στεφανιαία νόσο (CAD), έναν σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές προσβολές και άλλα ανεπιθύμητα συμβάντα. Αλλά στη μεγαλύτερη μελέτη, όσοι έπιναν το περισσότερο γάλα τείνουν επίσης να έχουν υψηλότερη αρτηριακή πίεση, ΔΜΣ, χοληστερόλη και τριγλυκερίδια.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι σε άτομα που τείνουν να πίνουν το περισσότερο γάλα – εκείνα με μια συγκεκριμένη γενετική παραλλαγή – τα οφέλη για την υγεία από το πόσιμο γάλα είναι πιθανό να υπερτερούν των κινδύνων και μπορεί να περιλαμβάνουν χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη και καρδιαγγειακών παθήσεων. Ωστόσο, τα δεδομένα δίνουν μια εικόνα που είναι αρκετά περίπλοκη ώστε να μην μπορούν να γίνουν πραγματικές συστάσεις για το γάλα που πρέπει να πίνουν οι άνθρωποι. Τουλάχιστον εάν πίνετε ήδη γάλα τακτικά, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν χρειάζεται να περιορίσετε την κατανάλωση γάλακτος βάσει αυτής της μελέτης και ότι μπορεί να λαμβάνετε οφέλη για την υγεία από το ποτό.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content