Η κατανάλωση μάνγκο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου

Η κατανάλωση μάνγκο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου

Η κατανάλωση μάνγκο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου

Η κατανάλωση φρέσκων μάνγκο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για ορισμένες χρόνιες ασθένειες, σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Nutrition 2021, το ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής.

Ερευνητές στο κρατικό πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο εξέτασαν 27 υπέρβαρους ή παχύσαρκους συμμετέχοντες, στους οποίους ανατέθηκε τυχαία να τρώνε είτε 100 θερμίδες μπισκότων χαμηλών λιπαρών είτε 100 θερμίδες φρέσκων μάνγκο κάθε μέρα για 12 εβδομάδες. Τα μάγκο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι γνωστό ότι περιέχουν μια σειρά ευεργετικών θρεπτικών συστατικών, όπως μέταλλα, φυτικές ίνες και ορισμένα μικροθρεπτικά συστατικά που δεν βρίσκονται ευρέως σε άλλα τρόφιμα. Ενώ η κατανάλωση και η έκθεση μάνγκο έχει αποδειχθεί ότι έχει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα σε εργαστηριακές μελέτες που αφορούν κύτταρα και σε μελέτες σε ζώα, δεν υπήρξαν πολλές μελέτες που να εξετάζουν συγκεκριμένα τις επιπτώσεις τους στον άνθρωπο.

Έτσι, για αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της κατανάλωσης μάνγκο, σε σύγκριση με την κατανάλωση μπισκότων, στο σωματικό βάρος, το σωματικό λίπος, την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα, τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα (χοληστερόλη και τριγλυκερίδια), τη λειτουργία του ήπατος και σε δείκτες φλεγμονής.

Το μάνγκο συνδέεται με βελτιωμένους δείκτες υγείας

Μεταξύ των 27 συμμετεχόντων, 16 ήταν άνδρες και 11 ήταν γυναίκες και η μέση ηλικία ήταν 26,1 ετών. Εγινε λήψη αίματος των συμμετεχόντων στην αρχή της μελέτης, μετά από τέσσερις εβδομάδες κατανάλωσης κάθε τροφής και μετά από 12 εβδομάδες κατανάλωσης κάθε τροφής. Σε κάθε μία από αυτές τις επισκέψεις, οι ερευνητές μέτρησαν επίσης το σωματικό βάρος, το ποσοστό σωματικού λίπους και την αρτηριακή πίεση.

Διαπίστωσαν ότι μετά από 12 εβδομάδες κατανάλωσης μάνγκο, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν σημαντική μείωση της γλυκόζης στο αίμα και της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (δείκτης φλεγμονής στο αίμα) και σημαντική αύξηση της συνολικής αντιοξειδωτικής ικανότητας. Πόσο καλά, δηλαδή, αντιδρούν τα αντιοξειδωτικά έναντι ουσιών ονομάζονται ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβη στα κύτταρα.

Δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο σωματικό βάρος, το σωματικό λίπος, την αρτηριακή πίεση, την ινσουλίνη, τα λιπίδια ή τη λειτουργία του ήπατος από την κατανάλωση μπισκότων ή μάνγκο. Η κατανάλωση μπισκότων, από την άλλη πλευρά, συνδέθηκε με μια σημαντική αύξηση των επιπέδων ινσουλίνης, C-αντιδρώσας πρωτεΐνης και τριγλυκεριδίων. Ολοι αυτοι είναι προγνωστικοί παράγοντες για μεγαλύτερο κίνδυνο για χρόνια νόσο, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι ενώ η καθημερινή κατανάλωση μάνγκο συνδέεται με ευνοϊκά αποτελέσματα στους δείκτες αίματος για 12 εβδομάδες, δεν είναι γνωστό ποια μακροπρόθεσμα οφέλη μπορεί να έχει αυτό το φρούτο. Επίσης, δεν είναι σαφές ποια συστατικά των μάνγκο είναι τα πιο υπεύθυνα για τα πιθανά οφέλη για την υγεία τους. Απαιτείται περισσότερη έρευνα, ανέφεραν οι ερευνητές, για να κατανοήσουν πληρέστερα τους βιολογικούς μηχανισμούς στην εργασία όταν οι άνθρωποι καταναλώνουν μάνγκο.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content