Η καλή διατροφή περιορίζει την κακή επίδραση της καθιστικής ζωής στα επίπεδα γλυκόζης

Η καλή διατροφή περιορίζει την κακή επίδραση της καθιστικής ζωής στα επίπεδα γλυκόζης

Η καλή διατροφή περιορίζει την κακή επίδραση της καθιστικής ζωής στα επίπεδα γλυκόζης

Η καθιστική ζωή για παρατεταμένες περιόδους είναι γνωστό ότι αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σε πολλούς ανθρώπους, αυτό όμως μπορεί να αντιστραφεί τουλάχιστον εν μέρει από μια καλή διατροφή, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Diabetes.

Για να εξετάσουν τις επιδράσεις της καθιστικής ζωής στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και τον τρόπο με τον οποίο η διατροφή ενός ατόμου συνδέθηκε με αυτό το αποτέλεσμα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από τη μελέτη διαβήτη, παχυσαρκίας και τρόπου ζωής της Αυστραλίας 2011-2012 (AusDiab) στην αυτοαναφερόμενη τηλεοπτική προβολή και διατροφικές συνήθειες.

Υπήρχαν 3.081 συμμετέχοντες στην ανάλυση, με μέσο όρο ηλικίας τα 57,8 έτη, κανένας από τους οποίους δεν είχε διαγνωστεί με διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο. Ως μέρος της μελέτης, οι συμμετέχοντες είχαν μετρήσει τόσο το επίπεδο γλυκόζης νηστείας όσο και το επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών (μετά την κατανάλωση μιας δόσης γλυκόζης).

Οι ερευνητές εντόπισαν τρία κύρια διατροφικά μοτίβα μεταξύ των συμμετεχόντων με βάση την αναφερόμενη πρόσληψη τροφής, όπως σημειώνεται σε ένα άρθρο του Healio: συνετή (υγιή, με πολλά φρούτα και λαχανικά), δυτική (ανθυγιεινά, με πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα και κόκκινο κρέας) και αναμεμειγμένη (σε μεγάλο βαθμό αποτελείται από ψάρια, δημητριακά και πουλερικά). Για κάθε διατροφικό μοτίβο, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με βάση το πόσο κοντά η αναφερόμενη δίαιτα τους ταιριάζει με αυτό.

Επιδράσεις της καθιστικής ζωής και της διατροφής στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα

Ο μέσος ημερήσιος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης για όλους τους συμμετέχοντες ήταν 1,8 ώρες την ημέρα, με το 33% να παρακολουθεί περισσότερες από δύο ώρες. Το μέσο επίπεδο γλυκόζης στο αίμα νηστείας ήταν 95,4 md / dl, ενώ το μέσο επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών ήταν 97,2 mg / dl. Όμως οι συμμετέχοντες στην ομάδα που ακολουθούσαν μια “συνετή” διατροφή έτειναν να έχουν χαμηλότερο επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών – 93,6 mg / dl.

Ένας μεγαλύτερος καθημερινός χρόνος προβολής τηλεόρασης συνδέθηκε επίσης με υψηλότερο επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών. Μετά την προσαρμογή για την ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, τη σωματική δραστηριότητα, την εκπαίδευση, την οικογενειακή κατάσταση, τη συνολική πρόσληψη θερμίδων, το κάπνισμα, την περίμετρο της μέσης και το οικογενειακό ιστορικό διαβήτη, η τηλεοπτική προβολή συνδέθηκε ακόμη με υψηλότερο επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών, ενώ η “συνετή” διατροφή συνδέθηκε με χαμηλότερο επίπεδο γλυκόζης δύο ωρών.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης δύο ωρών παρατηρήθηκαν σε ενήλικες με τη χαμηλότερη καθημερινή τηλεοπτική προβολή και την υψηλότερη προσήλωση σε μια “συνετή” δίαιτα. Όμως, οι συμμετέχοντες με υψηλότερη τηλεοπτική παρακολούθηση που ακουλούθησαν στενά μια “συνετή” διατροφή είχαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης δύο ωρών σε σχέση με εκείνους με παρόμοια τηλεοπτική παρακολούθηση που δεν ακολούθησαν στενά αυτό το διατροφικό πρότυπο.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι το υψηλό επίπεδο αντιοξειδωτικών από φρούτα και λαχανικά που βρίσκονται σε αυτές τις διατροφικές συνήθειες μπορεί να προσφέρει κάποια προστασία έναντι του οξειδωτικού στρες, το οποίο συνδέεται τόσο με την αδράνεια όσο και με τα υψηλότερα επίπεδα γλυκόζης.

Με πληροφορίες από Diabetes Self-Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content