Η διαλειμματική άσκηση υψηλής έντασης ρίχνει το σάκχαρο στο αίμα

άσκηση υψηλής έντασης

Η προπόνηση με υψηλή ένταση (HIIT) γίνεται όλο και πιο δημοφιλής καθώς είναι ένας γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος για τη βελτίωση της υγείας. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό την περίοδο αυτή καθώς οι χώρες σε όλο τον κόσμο βγαίνουν από lockdowns και οι πολίτες αναζητούν γρήγορο και εύκολο τρόπο να ασκηθούν ξανά.

Πρόσφατα, οι ερευνητές μελετούν εάν οι μικρότερες παραλλαγές του HIIT, που περιλαμβάνουν τουλάχιστον τέσσερα λεπτά άσκησης υψηλής έντασης ανά συνεδρία, βελτιώνουν επίσης την υγεία. Μια νέα επιστημονική εργασία – ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Physiology συγκεντρώνει μια έρευνα αξίας μιας δεκαετίας σχετικά με το θέμα αυτού του λεγόμενου HIIT για την υγεία.

Οι τρέχουσες οδηγίες φυσικής δραστηριότητας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) (150-300 λεπτά μέτριας δραστηριότητας / εβδομάδα ή 75-100 λεπτά έντονης δραστηριότητας / εβδομάδα) μπορεί να μην είναι εφικτές για μεγάλο μέρος του πληθυσμού που δεν έχει χρόνο λόγω οικογενειακών ή εργασιακών δεσμεύσεων.

Αυτή η υπόθεση υποστηρίζεται από τα αυξανόμενα ποσοστά σωματικής αδράνειας μεταξύ των ενηλίκων σε χώρες με υψηλό εισόδημα.

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι HIIT χαμηλού όγκου (συνήθως περιλαμβάνει λιγότερο από ~ 20 λεπτά συνολικό χρόνο άσκησης συμπεριλαμβανομένης της προθέρμανσης και της αποθεραπείας) αποφέρει συγκρίσιμες βελτιώσεις σε παρεμβάσεις που πληρούν τις τρέχουσες οδηγίες παρά το γεγονός ότι απαιτούν σημαντικά λιγότερο χρόνο.

Τι είναι το HIIT χαμηλού όγκου; Καθώς το HIIT περιλαμβάνει ενεργές περιόδους άσκησης διασκορπισμένες με περιόδους ανάκαμψης, οι ερευνητές καθόρισαν το HIIT χαμηλού όγκου ως παρεμβάσεις που περιελάμβαναν λιγότερο από 15 λεπτά άσκησης υψηλής έντασης ανά συνεδρία (δεν περιλαμβάνονται περίοδοι ανάκαμψης).

Βελτίωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα

Αυτή η ανασκόπηση βασίζεται στην πρόσφατη μελέτη των συγγραφέων που δημοσιεύτηκε στο Diabetes Care, η οποία έδειξε ότι μόλις τέσσερα λεπτά HIIT τρεις φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες βελτίωσε σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, το λίπος στο ήπαρ και την καρδιακή αναπνευστική ικανότητα σε ενήλικες με διαβήτη τύπου 2. Έδειξε επίσης ότι αυτές οι βελτιώσεις ήταν συγκρίσιμες με μια παρέμβαση που περιελάμβανε αερόβια άσκηση μέσης έντασης 45 λεπτών.

Πέρα από την επίδρασή του στη μεταβολική υγεία, η νέα ανασκόπηση ανέφερε ότι το χαμηλού όγκου HIIT μπορεί επίσης να βελτιώσει την καρδιακή λειτουργία και την αρτηριακή υγεία.

Ενώ η συντριπτική πλειονότητα των διαθέσιμων στοιχείων δείχνει ότι το χαμηλού όγκου HIIT είναι ένας ασφαλής τρόπος άσκησης, συμπεριλαμβανομένων ομάδων πληθυσμού με μεταβολικά και καρδιακά προβλήματα, τα άτομα πρέπει πάντα να καθορίζουν την ατομική τους καταλληλότητα για τέτοια προγράμματα με τον επαγγελματία υγείας τους.

Με πληροφορίες από Μedical Xpress


Μετάβαση στο περιεχόμενο