Η άσκηση το Σαββατοκύριακο φέρνει παρόμοια οφέλη με την τακτική δραστηριότητα

Η άσκηση το Σαββατοκύριακο φέρνει παρόμοια οφέλη με την τακτική δραστηριότητα

Η άσκηση το Σαββατοκύριακο φέρνει παρόμοια οφέλη με την τακτική δραστηριότητα

Η πραγματοποίηση όλης της συνιστώμενης εβδομαδιαίας σωματικής σας δραστηριότητας το Σαββατοκύριακο μπορεί να έχει παρόμοια οφέλη για την υγεία σε σχέση με την άσκηση όλη την εβδομάδα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Η σωματική δραστηριότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα άτομα με διαβήτη, καθώς και για εκείνους που μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2. Τα άτομα με διαβήτη που ασκούνται περισσότερο τείνουν να έχουν λιγότερες αιχμές γλυκόζης στο αίμα και μπορεί να είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν άνοια με την πάροδο του χρόνου.

Ακριβώς όπως η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα σε άτομα με διαβήτη, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη σε άτομα με προδιαβήτη – ενδεχομένως αποτρέποντας την εξέλιξη σε διαβήτη. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί, επίσης, να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου για περιφερική νευροπάθεια και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο θανάτου σε άτομα με νεφρική ανεπάρκεια που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση.

Ασκηση μόνο το Σαββατοκύριακο

Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να εξετάσουν εάν η συνιστώμενη εβδομαδιαία σωματική δραστηριότητα το Σαββατοκύριακο ήταν εξίσου ευεργετική με την ίδια σωματική δραστηριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Χρησιμοποίησαν δεδομένα από 350.978 ενήλικες που συμμετείχαν σε μια μεγάλη μελέτη γενικής υγείας στις ΗΠΑ, την US National Health Interview Survey, μεταξύ 1997 και 2013. Ως μέρος αυτής της μελέτης, οι συμμετέχοντες ανέφεραν πόση άσκηση έκαναν διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν 41,4 έτη.

άτομα με αθλητικά ρούχα γυμνάζονται σε υπαίθριο χώρο

Στη συνέχεια, οι ερευνητές συνέκριναν την αναφερόμενη σωματική δραστηριότητα των συμμετεχόντων με τους θανάτους που καταγράφηκαν στον Εθνικό Δείκτη Θανάτου έως το 2015, για να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ των προτύπων φυσικής δραστηριότητας και του κινδύνου θανάτου. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για μια μέση διάρκεια 10,4 ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων καταγράφηκαν 21.898 θάνατοι — συμπεριλαμβανομένων 4.130 θανάτων από καρδιαγγειακή νόσο και 6.034 θανάτων από καρκίνο.

Συνιστώμενη ποσότητα εβδομαδιαίας άσκησης που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου

Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που ήταν σωματικά ανενεργοί, εκείνοι που είχαν τη συνιστώμενη ποσότητα εβδομαδιαίας σωματικής δραστηριότητας – 150 λεπτά μέτριας δραστηριότητας ή 75 λεπτά έντονης δραστηριότητας – είχαν σημαντικά λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά την περίοδο παρακολούθησης.

Όσοι πληρούσαν αυτή τη σύσταση σε μία ή δύο εβδομαδιαίες συνεδρίες άσκησης είχαν 8% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν, ενώ εκείνοι που πληρούσαν τη σύσταση σε τρεις ή περισσότερες συνεδρίες είχαν 15% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν. Η διαφορά στον κίνδυνο θανάτου μεταξύ αυτών των δύο ομάδων δεν ήταν στατιστικά σημαντική, που σημαίνει ότι θα μπορούσε να οφειλόταν στην τύχη, ωστόσο, είναι πιθανό η τακτική δραστηριότητα, στην πραγματικότητα, να συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου.

Όταν επρόκειτο για θάνατο από συγκεκριμένα αίτια, όσοι ασκούνταν το Σαββατοκύριακο εμφάνισαν κίνδυνο θανάτου παρόμοιο με αυτόν των τακτικά ενεργών συμμετεχόντων — αλλά φαινόταν επίσης να βρίσκονται σε ελαφρά μειονεκτική θέση. Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που έκαναν τη δραστηριότητά τους σε τρεις ή περισσότερες συνεδρίες, αυτοί που την έκαναν σε μία ή δύο συνεδρίες είχαν 8% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από όλες τις αιτίες, 14% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακή νόσο και 7% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρκίνο. Από τη στιγμή που καταλογίστηκε το συνολικό ποσό της σωματικής δραστηριότητας, ωστόσο, καμία από αυτές τις διαφορές δεν ήταν στατιστικά σημαντική.

Το κύριο πλεονέκτημα από αυτή τη μελέτη, έγραψαν οι ερευνητές, είναι ότι “τα άτομα που συμμετέχουν σε ενεργά πρότυπα σωματικής δραστηριότητας, είτε τα ακολουθούν τα Σαββατοκύριακα ή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, βιώνουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας για όλες τις αιτίες σε σχέση με τα ανενεργά άτομα”.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο