Χριστούγεννα και διαβήτης: Πώς να απολαύσετε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Χριστούγεννα και διαβήτης: Πώς να απολαύσετε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Χριστούγεννα και διαβήτης: Πώς να απολαύσετε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Οι ημέρες των Χριστουγέννων είναι μια πρόκληση για τους διαβητικούς, ειδικά τα καλέσματα για τραπέζια, για αυτό και οργανώνονται πολύ περισσότερο σε σχέση με την ασθένειά τους, προκειμένου να χαρούν τις ημέρες χωρίς απρόοπτα.

Ορισμένες γενικές συμβουλές διαχείρισης του διαβήτη, όπως τις δίνει το diabetes.org.uk, είναι χρήσιμες για όλη την εορταστική περίοδο.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε εφοδιαστεί με όλα τα φάρμακα που χρειάζεστε όσο ο γιατρός σας είναι κλειστός. Για παράδειγμα, εάν κάνετε τεστ κετονών, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαθέσιμες αρκετές δοκιμαστικές ταινίες για να το κάνετε κατά τη διάρκεια του εορταστικού διαλείμματος.
  • Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, μπορεί να διαπιστώσετε ότι έχετε υψηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα από το κανονικό λόγω της λιγότερης δραστηριότητας σε σχέση με το συνηθισμένο, της υπερκαταπόνησης ή της αλλαγής της ρουτίνας σας. Αν και μία ή δύο υψηλές μετρήσεις δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τον μακροπρόθεσμο έλεγχο του διαβήτη σας, φροντίστε να μην αφήσετε τη γλυκόζη σας να παραμείνει υψηλή για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς θα μπορούσατε να αρχίσετε να αισθάνεστε αδιαθεσία.
  • Εάν κάνετε αυτοέλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας, είναι καλή ιδέα να το κάνετε πιο συχνά κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, ώστε να μπορείτε να πιάσετε αλλαγές στο σάκχαρό σας νωρίτερα και να αποφύγετε υπογλυκαιμία ή υπεργλυκαιμία.
  • Συνιστάται να κάνετε ένα τεστ κορωνοϊού πριν βγείτε ή δείτε άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να αρρωστήσουν σοβαρά από τον κορωνοϊό. Αυτό περιλαμβάνει άτομα με διαβήτη. Έτσι, εάν έχετε διαβήτη, μπορείτε να ζητήσετε από την οικογένεια και τους φίλους σας να κάνουν μια εξέταση πριν σας επισκεφτούν. Επίσης, εάν έχετε διαβήτη καλό θα είναι να έχετε κάνει την τρίτη δόση του εμβολίου.
  • Μείνετε ενεργοί. Αν και σε όλους μας αρέσει να χαλαρώνουμε κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, είναι σημαντικό να παραμείνουμε ενεργοί. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, την αρτηριακή πίεση και τα λίπη στο αίμα και να διαχειριστείτε το βάρος σας. Ακόμη και ένα γρήγορο περπάτημα είναι ένας καλός τρόπος να παραμείνετε δραστήριοι.
Η ώρα μπροστά από το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Για να βοηθήσετε στη διαχείριση του διαβήτη αυτή τη στιγμή, ο ιστότοπος diabetes.org.uk προτείνει αυτές τις συμβουλές για να κάνετε τις εορταστικές περιστάσεις λίγο πιο υγιεινές:

  • Βάλτε στο πιάτο σας τις σαλάτες που υπάρχουν με τη σειρά, αλλά προσέξτε τα εορταστικά πρόσθετα, όπως το μέλι.
  • Προσέξτε επίσης τα κρυμμένα σάκχαρα σε καρυκεύματα όπως σάλτσα cranberry, σάλτσα μέντας και σάλτσα κοκτέιλ γαρίδας.
  • Προσέχετε τα μεγέθη της μερίδας σας. Γεμίστε πρώτα το πιάτο σας με λαχανικά.
  • Εξυπηρετήστε τον εαυτό σας αν είναι δυνατόν και αποφύγετε να γεμίσει το πιάτο σας κάποιος άλλος. Κάνοντας εσείς τις επιλογές για αμυλούχους υδατάνθρακες, σνακ ή λιχουδιές θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σε καλό δρόμο.
  • Εάν τρώτε ένα επιδόρπιο, προσπαθήστε να μείνετε σε μια μερίδα από το γλυκό σας και σκεφτείτε με τι σερβίρεται. Θα μπορούσατε να έχετε φυσικό γιαούρτι αντί για διπλή κρέμα για παράδειγμα;
  • Μην πίνετε με άδειο στομάχι, καθώς αυτό αυξάνει τον κίνδυνο υπογλυκαιμίας εάν αντιμετωπίζετε τον διαβήτη σας με ινσουλίνη ή κάποια φάρμακα.
  • Προσπαθήστε να περιορίσετε την ποσότητα επεξεργασμένου κρέατος που τρώτε την ημέρα σε λιγότερο από 70 γραμμάρια. Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζαμπόν, πατέ και αλλαντικά. Η συχνή κατανάλωση αυτών των τροφών θα μπορούσε να αυξήσει την αρτηριακή σας πίεση και να αυξήσει τη χοληστερόλη στο αίμα σας.
  • Βράζετε στον ατμό αντί να ψήνετε τα λαχανικά σας. Η συμπερίληψη λαχανικών σε κάθε γεύμα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της αύξησης της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης στο αίμα σας κατά τη διάρκεια των γιορτών.
  • Όλοι πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε λιγότερο αλάτι για να βοηθήσουμε στη διαχείριση της αρτηριακής μας πίεσης. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κύβους ζωμού με μειωμένο αλάτι για να φτιάξετε τη σάλτσα σας, αλλάξτε αλατισμένους με ανάλατους ξηρούς καρπούς και ελέγξτε τις ετικέτες στα σνακ σας για λιγότερο αλμυρές επιλογές.

Και, τέλος, μην αισθάνεστε ένοχοι που απολαμβάνετε μερικές χριστουγεννιάτικες λιχουδιές. Θυμηθείτε ότι δεν υπάρχουν “απαγορευμένες” τροφές, αλλά να είστε προσεκτικοί σχετικά με το φαγητό που τρώτε και μην κατηγορείτε τον εαυτό σας εάν τρώτε περισσότερο από ό,τι συνήθως ή επιλέγετε τροφές που δεν είναι τόσο καλές για εσάς.

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content