Το Tai Chi μπορεί να μειώσει το λίπος της κοιλιάς στους ενήλικες

tai chi

Το Tai chi – η παραδοσιακή κινεζική πρακτική που μερικές φορές περιγράφεται ως “διαλογισμός εν κινήσει”, που περιλαμβάνει ελεγχόμενες, συνήθως ήπιες κινήσεις – βρέθηκε να συγκρίνεται με τη συμβατική άσκηση στη μείωση του κοιλιακού λίπους σε ενήλικες σε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Annals of Internal Medicine .

Παρά τη δημοτικότητα του tai chi σε όλο τον κόσμο υπήρξαν λίγες μελέτες που εξετάζουν συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία από την πρακτική. Για την τελευταία μελέτη, οι συμμετέχοντες ήταν 543 ενήλικες ηλικίας 50 ετών και άνω με κοιλιακή παχυσαρκία (επίσης γνωστή ως κεντρική παχυσαρκία). Η κοιλιακή παχυσαρκία, ειδικότερα, έχει συνδεθεί με άσχημα αποτελέσματα υγείας από τη μεταφορά υπερβολικού σωματικού λίπους σε άλλες περιοχές του σώματος. Συγκεκριμένα, ο κίνδυνος είναι υψηλότερος για επικίνδυνα καρδιακά προβλήματα όπως κολπική μαρμαρυγή και για επιπλοκές του διαβήτη, συμπεριλαμβανομένης της χρόνιας νεφρικής νόσου και της αμφιβληστροειδοπάθειας.

Οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν τυχαία σε μία από τρεις ομάδες (181 σε κάθε ομάδα). Η πρώτη ομάδα έκανε ένα συμβατικό πρόγραμμα άσκησης που περιελάμβανε αεροβική δραστηριότητα και προπόνηση δύναμης, η δεύτερη ομάδα έκανε ένα πρόγραμμα tai chi και η τρίτη ομάδα δεν έκανε πρόγραμμα άσκησης, για περίοδο 12 εβδομάδων. Στην αρχή της μελέτης, μετά από 12 εβδομάδες, και πάλι μετά από 38 εβδομάδες, οι ερευνητές μέτρησαν την περιφέρεια της μέσης των συμμετεχόντων, καθώς και το σωματικό βάρος, το δείκτη μάζας σώματος, την HDL χοληστερόλη, τριγλυκερίδια και αρτηριακή πίεση.

Το Tai chi βρέθηκε αποτελεσματικό για τη μείωση του κοιλιακού λίπους

Από την αρχή της μελέτης έως την 12η εβδομάδα, οι συμμετέχοντες στην ομάδα που δεν έκανε κάποια μορφή άσκησης είδαν την περιφέρεια της μέσης τους να αυξάνεται κατά μέσο όρο 0,8 εκατοστά. Αντίθετα, και οι δύο ομάδες άσκησης είδαν μείωση στην περιφέρεια της μέσης, κατά μέσο όρο 1 εκατοστό στην ομάδα tai chi και 0,5 εκατοστά στη συμβατική ομάδα άσκησης. Ενώ αυτοί οι αριθμοί μπορεί να φαίνονται μικροί, και οι δύο αντιπροσωπεύουν μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με την ομάδα χωρίς άσκηση. Και οι δύο ομάδες άσκησης είδαν επίσης μικρές μειώσεις στο σωματικό βάρος και υψηλότερη HDL χοληστερόλη, σε σύγκριση με την ομάδα χωρίς άσκηση. Επιπλέον, όλα αυτά τα οφέλη διατηρήθηκαν μετά από 38 εβδομάδες στην ομάδα tai chi, ενώ η συμβατική άσκηση συνέχισε όλα τα οφέλη εκτός από τη βελτιωμένη HDL χοληστερόλη.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το tai chi είναι μια αποτελεσματική προσέγγιση για τη μείωση του κοιλιακού λίπους σε ενήλικες με υπερβολικό λίπος σε αυτήν την περιοχή του σώματος. Είναι άγνωστο γιατί το tai chi βρέθηκε να είναι δυνητικά ακόμη πιο αποτελεσματικό σε σχέση με τις συμβατικές μορφές άσκησης στη μείωση του λίπους της κοιλιάς.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Μετάβαση στο περιεχόμενο