Τα ωμέγα-3 αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής όσο και η διακοπή του καπνίσματος

ωμέγα-3

Τα υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 στο αίμα αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής κατά σχεδόν πέντε χρόνια – ισοδύναμο με τη διακοπή του καπνίσματος.

Μια μακρά μελέτη των επιπέδων ωμέγα-3 σε περισσότερα από 2.200 άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω διαπίστωσε ότι “η ύπαρξη υψηλότερων επιπέδων αυτών των οξέων στο αίμα, ως αποτέλεσμα της τακτικής ένταξης λιπαρών ψαριών στη διατροφή, αυξάνει το προσδόκιμο ζωής κατά σχεδόν πέντε χρόνια”.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχε το Ιατρικό Ινστιτούτο Hospital del Mar (IMIM), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιπαρών Οξέων στις Ηνωμένες Πολιτείες και πολλά πανεπιστήμια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, χρησιμοποίησε δεδομένα από μια μακροχρόνια ομάδα μελέτης, την Framingham Offspring Cohort, η οποία μελετά τους κατοίκους της αμερικανικής πόλης από το 1971.

Ο συντάκτης της μελέτης Δρ Aleix Sala-Vila, μεταδιδακτορικός ερευνητής από το IMIM, δήλωσε: “Το να είσαι τακτικός καπνιστής παίρνει 4,7 χρόνια από το προσδόκιμο ζωής σου, το ίδιο με αυτό που αποκτάς αν έχεις υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 οξέων στο αίμα σου”.

Τα αποτελέσματα της μελέτης υποδηλώνουν ότι τέσσερις τύποι λιπαρών οξέων, συμπεριλαμβανομένων των ωμέγα-3, είναι καλοί προγνωστικοί δείκτες θνησιμότητας. Δύο είναι κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία συνήθως σχετίζονται με καρδιαγγειακό κίνδυνο, αλλά σε αυτή την περίπτωση, υποδηλώνουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής. Τα επίπεδα τους στο αίμα δεν μπορούν να αλλάξουν με τη διατροφή, ενώ τα ωμέγα-3 μπορούν.

Ο Δρ Sala-Vila είπε: “Αυτό επιβεβαιώνει αυτό που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό ότι δεν είναι όλα τα κορεσμένα λιπαρά οξέα απαραίτητα κακά”.

Λιπαρά ψάρια δύο φορές την εβδομάδα

Η ερευνητική ομάδα λέει ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη εξατομικευμένων διατροφικών σχεδίων, με βάση τις συγκεντρώσεις διαφορετικών λιπαρών οξέων στο άτομο.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Ενωση συμβουλεύει τους ανθρώπους να τρώνε λιπαρά ψάρια, όπως σολομό, γαύρο ή σαρδέλα, δύο φορές την εβδομάδα για να αυξήσουν τα επίπεδα των ω-3 οξέων.

Ο Δρ Sala-Vila πρόσθεσε: “Αυτό που βρήκαμε δεν είναι ασήμαντο. Ενισχύει την ιδέα ότι οι μικρές αλλαγές στη διατροφή προς τη σωστή κατεύθυνση μπορούν να έχουν πολύ πιο ισχυρό αποτέλεσμα από ό, τι νομίζουμε και ποτέ δεν είναι αργά ή πολύ νωρίς για να γίνουν αυτές οι αλλαγές”. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Μετάβαση στο περιεχόμενο