Οι ασκήσεις αναπνοής μειώνουν την αρτηριακή πίεση όσο η λήψη φαρμάκων ή η προπόνηση

βαθιές αναπνοές

Οι καθημερινές ασκήσεις αναπνοής είναι εξίσου αποτελεσματικές για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και την ενίσχυση της υγείας της καρδιάς, όπως το να είναι κάποιος δραστήριος ή να λαμβάνει φάρμακα, υποδεικνύει νέα μελέτη.

Αμερικανοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο διαπίστωσαν ότι η προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης του αναπνευστικού (High-Resistance Inspiratory Muscle Strength Training, IMST IMST) μπορεί να προστατεύσει τους ηλικιωμένους από καρδιακές παθήσεις.

Περισσότεροι από το 60% των ατόμων άνω των 50 ετών στις ΗΠΑ έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, γεγονός που καθιστά πιο πιθανό να υποφέρουν από εγκεφαλικό ή καρδιακή προσβολή. Ωστόσο, η πλειοψηφία αυτών των ενηλίκων δεν ασκείται τακτικά.

Ο ανώτερος συγγραφέας, καθηγητής Daniel Craighead δήλωσε: “Υπάρχουν πολλές στρατηγικές για τον τρόπο ζωής που γνωρίζουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να διατηρήσουν την καρδιαγγειακή υγεία καθώς μεγαλώνουν. Η πραγματικότητα είναι ότι χρειάζονται πολύ χρόνο και προσπάθεια και μπορεί να είναι ακριβά και δύσκολα για μερικούς ανθρώπους”.

30 αναπνοές ημερησίως

Σύμφωνα με τους ακαδημαϊκούς, 30 έντονες αναπνοές ημερησίως, έξι φορές την εβδομάδα θα ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς, τη μνήμη και τη φυσική ικανότητα ενός ατόμου, όπως ακριβώς και η αρχική σύσταση για 30 λεπτά την ημέρα σε χαμηλή αντίσταση.

Η ομάδα των ερευνητών χώρισε 36 μεσήλικες ενήλικες με υψηλή αρτηριακή πίεση σε δύο ομάδες, με κάθε ομάδα να ακολουθεί διαφορετικό καθεστώς ISMT για έξι εβδομάδες.

Οι συμμετέχοντες στην πρώτη ομάδα ολοκλήρωσαν το IMST σε υψηλή αντίσταση, ενώ εκείνοι στη δεύτερη ομάδα πραγματοποίησαν ένα πρωτόκολλο εικονικού φαρμάκου σε χαμηλότερη αντίσταση.

Στο τέλος της δοκιμής, η πίεση του αίματος των ατόμων της πρώτης ομάδας μειώθηκε κατά εννέα μονάδες κατά μέσο όρο, το ίδιο με εκείνη που έπαιρνε φάρμακα και πέτυχε καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με αυτούς που ασκούνταν μόνο. Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα παρέμειναν χαμηλά έξι εβδομάδες μετά το ISMT.

“Διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο είναι πιο αποδοτικό στο χρόνο από τα παραδοσιακά προγράμματα άσκησης, αλλά τα οφέλη μπορεί να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια”, δήλωσε ο καθηγητής Craighead.

Βελτιωμένη αγγειακή υγεία παρατηρήθηκε επίσης σε εκείνους της πρώτης ομάδας, με σχεδόν το 50% της ομάδας να ενισχύει την ενδοθηλιακή λειτουργία των αγγείων τους και να αυξάνει τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου. Το ISMT επίσης μείωσε τις ενδείξεις φλεγμονής και οξειδωτικού στρες. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι πλέον προσβάσιμα στο περιοδικό της American Heart Association.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Μετάβαση στο περιεχόμενο