Μεγαλύτερη διάρκεια ύπνου συνδέεται με χαμηλότερη κατανάλωση θερμίδων

Μεγαλύτερη διάρκεια ύπνου συνδέεται με χαμηλότερη κατανάλωση θερμίδων

Μεγαλύτερη διάρκεια ύπνου συνδέεται με χαμηλότερη κατανάλωση θερμίδων

Ο επαρκής ύπνος μετά από μια συμβουλευτική παρέμβαση οδήγησε σε χαμηλότερη θερμιδική πρόσληψη στους υπέρβαρους ενήλικες που συνήθως δεν κοιμόντουσαν αρκετά, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Τα τελευταία χρόνια, ο ρόλος του ύπνου στη μεταβολική υγεία, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου της γλυκόζης στο αίμα, έχει γίνει όλο και πιο ξεκάθαρος. Ο καλός ύπνος έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και μπορεί επίσης να βοηθήσει στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα σε άτομα με διαβήτη. Η έλλειψη ύπνου έχει επίσης συνδεθεί με αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης στους εφήβους, υποδεικνύοντας ότι ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην επιθυμία για φαγητό και στη ρύθμιση της όρεξης. Όμως, ενώ η απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει στην ποιότητα του ύπνου σε άτομα με αποφρακτική άπνοια ύπνου, δεν έχουν γίνει πολλές μελέτες που να εξετάζουν το ρόλο που παίζει ο ύπνος στην κατανάλωση τροφής και στο σωματικό βάρος.

Συμβουλευτική παρέμβαση ύπνου

Ένας λόγος που δεν έχουν γίνει περισσότερες μελέτες για τη διάρκεια του ύπνου και το σωματικό βάρος είναι ότι είναι δύσκολο να γίνει γνωστό πώς η διάρκεια του ύπνου επηρεάζει την κατανάλωση θερμίδων ή το σωματικό σας βάρος ή εάν η κατανάλωση τροφής και το σωματικό βάρος επηρεάζει το πόσο κοιμάστε.

Για την τελευταία μελέτη, οι ερευνητές ξεπέρασαν αυτό το πρόβλημα σχεδιάζοντάς το ως μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή που βασίζεται σε μια συμβουλευτική παρέμβαση ύπνου. Αυτός ο σχεδιασμός έκανε επίσης τη μελέτη δυνητικά πιο σημαντική για εφαρμογές του πραγματικού κόσμου, καθώς το να ξέρεις ότι πρέπει να κοιμάσαι περισσότερο δεν σημαίνει ότι είναι κάτι που μπορείς να κάνεις στην πραγματικότητα.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν 80 υπέρβαροι ενήλικες, ηλικίας 21 έως 40 ετών, συνηθισμένοι να κοιμούνται λιγότερο από 6,5 ώρες τη νύχτα. Μετά από μια περίοδο δύο εβδομάδων καταγραφής της διάρκειας του ύπνου τους, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία είτε σε ομάδα παρέμβασης συμβουλευτικής ύπνου είτε σε ομάδα ελέγχου. Τα μέλη της ομάδας παρέμβασης έλαβαν μια εξατομικευμένη συμβουλευτική συνεδρία με στόχο την αύξηση του χρόνου ύπνου τους σε 8,5 ώρες, ενώ τα μέλη της ομάδας ελέγχου έλαβαν οδηγίες να ακολουθούν τις συνήθειες ύπνου τους. Εκτός από τη συμβουλευτική συνεδρία σχετικά με τις συνήθειες ύπνου για ορισμένους συμμετέχοντες, ανατέθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες να συνεχίσουν την καθημερινή τους ρουτίνα κανονικά, χωρίς να προτείνονται αλλαγές στη διατροφή ή τη σωματική τους δραστηριότητα.

Ο αυξημένος ύπνος συνδέεται με χαμηλότερη πρόσληψη θερμίδων και απώλεια βάρους

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων που ακολούθησαν τη συμβουλευτική τους συνεδρία, τα μέλη της ομάδας παρέμβασης είδαν τη μέση διάρκεια ύπνου τους να αυξάνεται κατά περίπου 1,2 ώρες τη νύχτα. Στην ομάδα ελέγχου, δεν υπήρξε αλλαγή στη μέση διάρκεια ύπνου. Ταυτόχρονα, τα μέλη της ομάδας παρέμβασης είδαν τη μέση ημερήσια πρόσληψη ενέργειας να μειώνεται κατά 270 θερμίδες, ενώ δεν υπήρξε καμία αλλαγή στην ομάδα ελέγχου. Δεν παρατηρήθηκε διαφορά στην ενεργειακή δαπάνη σε καμία από τις δύο ομάδες, κάτι που σημαίνει ότι τα μέλη της ομάδας παρέμβασης παρουσίασαν απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της περιόδου των δύο εβδομάδων, ενώ τα μέλη της ομάδας ελέγχου δεν είδαν κανένα σχέδιο συνολικής απώλειας βάρους.

“Αυτή η δοκιμή διαπίστωσε ότι η παράταση ύπνου μείωσε την πρόσληψη ενέργειας και οδήγησε σε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο σε πραγματικές συνθήκες μεταξύ ενηλίκων με υπέρβαρα που συνήθως περιόριζαν τη διάρκεια του ύπνου τους”, κατέληξαν οι ερευνητές. “Η βελτίωση και η διατήρηση υγιούς διάρκειας ύπνου για μεγαλύτερες περιόδους θα μπορούσε να είναι μέρος των προγραμμάτων πρόληψης της παχυσαρκίας και απώλειας βάρους”.

Με πληροφορίες από Diabetes Self – Management

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content