Η βραδινή προπόνηση διευκολύνει την παρακολούθηση των σακχάρων στο αίμα τη νύχτα και αυξάνουν το μεταβολισμό

βραδινή προπόνηση

Ερευνητές με έδρα την Αυστραλία ανακάλυψαν ότι η επίσκεψη στο γυμναστήριο όταν ο ήλιος δύει ενισχύει τον μεταβολισμό σας και καθιστά απλούστερη τη διαχείριση των ποσοστών σακχάρου στο αίμα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Οι επιστήμονες έθεσαν σε κίνδυνο 24 άνδρες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 με δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για να αναλύσουν τη μεταβολική τους ευημερία.

Τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι οι ασκήσεις το βράδυ μείωσαν τα ποσοστά γλυκόζης κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ οι πρωινές ασκήσεις δεν το έκαναν.

Οι ειδικοί λένε ότι τα αποτελέσματα είναι ζωτικής σημασίας για όσους έχουν διαβήτη τύπου 2 που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαχείρισης γλυκόζης.

Η κύρια ερευνήτρια Δρ Trine Moholdt δήλωσε: “Διαπιστώσαμε ότι η άσκηση το πρωί ή το βράδυ προκάλεσε παρόμοιες βελτιώσεις στην καρδιοαναπνευστική ικανότητα, αλλά ο νυκτερινός γλυκαιμικός έλεγχος βελτιώθηκε μόνο στην ομάδα άσκησης το βράδυ.

Η ομάδα που ασκήθηκε νωρίς το απόγευμα είχε χαμηλότερες συγκεντρώσεις νυκτερινής γλυκόζης. Αυτό είναι σημαντικό επειδή μία από τις προκλήσεις για άτομα με διαβήτη τύπου 2 είναι νυχτερινές αιχμές γλυκόζης.

Η μελέτη μας μπόρεσε να δείξει ότι θα μπορούσαμε να ισοπεδώσουμε αυτές τις νυχτερινές αιχμές και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό εύρημα γιατί όχι μόνο οι νυκτερινές συγκεντρώσεις γλυκόζης τη νύχτα, αλλά και η χοληστερόλη ήταν χαμηλότερη”.

Ισχυρό το πλεονέκτημα της νυχτερινής προπόνησης

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα εξετάζοντας το αποτέλεσμα 24 ανδρών υπέρβαρων που τοποθετήθηκαν σε δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για 11 διαδοχικές ημέρες. Οι ακαδημαϊκοί μέτρησαν τα αποτελέσματα χωρίζοντας τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες όπου είτε θα ασκούσαν το πρωί, το απόγευμα είτε καθόλου.

Τα ευρήματα αποκάλυψαν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις νυχτερινές ασκήσεις σε σύγκριση με τις πρωινές προπονήσεις. “Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η βραδινή άσκηση μπορεί να είναι πιο ευεργετική για άτομα με διαταραγμένο μεταβολισμό σε σχέση με την ίδια άσκηση που έγινε νωρίτερα την ημέρα. Αλλά νομίζω ότι είναι ζωτικής σημασίας να επισημάνω ότι είναι πολύ πιο σημαντικό να συνεχίζεις να ασκείσαι από ό, τι ώρα της ημέρας το κάνεις”, πρόσθεσε η Moholdt. Το σύνολο των αποτελεσμάτων είναι διαθέσιμο στην έκθεση του Diabetologia.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Μετάβαση στο περιεχόμενο