Η πρωτεΐνη από διάφορες πηγές συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης

Η πρωτεΐνη από διάφορες πηγές συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης

Η πρωτεΐνη από διάφορες πηγές συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο υπέρτασης

Η πρωτεΐνη σε μέτρια ποσότητα και από μια σειρά διαφορετικών πηγών, συμπεριλαμβανομένων των δημητριακών ολικής αλέσεως και του κόκκινου κρέατος, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ανάπτυξης υψηλής αρτηριακής πίεσης, ανέφεραν ερευνητές.

Μια μελέτη δεδομένων από 12.200 ενήλικες στην Κίνα εξέτασε την κατανάλωση πρωτεϊνών, με κάθε άτομο να λαμβάνει μια “βαθμολογία ποικιλίας” για την πρωτεΐνη σύμφωνα με το εύρος που έτρωγε. Η ποικιλία κάλυπτε δημητριακά ολικής αλέσεως, επεξεργασμένα δημητριακά, επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά και όσπρια. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Hypertension.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να οδηγήσει σε καρδιαγγειακές παθήσεις και καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό και άλλες επιπλοκές. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη με την υψηλότερη βαθμολογία για ποικιλία πρωτεΐνης είχαν 66% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν υψηλή αρτηριακή πίεση, σε σύγκριση με εκείνους με το χαμηλότερο ποσοστό ποικιλίας πρωτεΐνης.

Η διατροφή “όπλο” κατά της υπέρτασης

Ο συγγραφέας της μελέτης Δρ Xianhui Qin, του Εθνικού Κέντρου Κλινικής Έρευνας για Νεφρικές Νόσους στο Νοσοκομείο Nanfang στην Κίνα, δήλωσε: “Η διατροφή μπορεί να είναι ένα εύκολα προσβάσιμο και αποτελεσματικό μέτρο για την καταπολέμηση της υπέρτασης. Μαζί με το λίπος και τους υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη είναι ένα από τα τρία βασικά μακροθρεπτικά συστατικά.

Το μήνυμα για την υγεία της καρδιάς είναι ότι η κατανάλωση μιας ισορροπημένης διατροφής με πρωτεΐνες από διάφορες πηγές, αντί να εστιάζει σε μία μόνο πηγή διατροφικής πρωτεΐνης, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ανάπτυξης υψηλής αρτηριακής πίεσης”.

Με ισχυρή σύνδεση μεταξύ της κακής διατροφής και του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία δημοσίευσε οδηγίες το 2021 με συμβουλές για πρωτεΐνη από υγιεινές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των φυτών, των θαλασσινών, των γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά και χωρίς λιπαρά. Η Ένωση συνιστά την ημερήσια πρόσληψη μίας έως δύο μερίδων πρωτεΐνης.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Σχετικά άρθρα

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Μάθε πρώτος τα τελευταία νεα

Κάνε Subscribe στο newsletter μας

Θα λαμβάνεις δύο newsletter κάθε μήνα. Απεγγράψου όποια στιγμή θες εσύ. 

Skip to content