Η εναλλαγή επεξεργασμένου κρέατος με λαχανικά και ξηρούς καρπούς μπορεί να προσθέσει λεπτά στη ζωή σας

πρόχειρο φαγητό

Αυτό που επιλέγετε να φάτε θα μπορούσε να προσθέσει ή να μειώσει λεπτά στη ζωή σας. Συγγραφείς μιας νέας μελέτης λένε ότι ένα χοτ ντογκ μπορεί να σας κοστίσει 36 λεπτά υγιούς ζωής, ενώ μια χούφτα ξηροί καρποί θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε 26 λεπτά.

Η ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ταξινόμησε περισσότερα από 5.800 τρόφιμα ανάλογα με τη διατροφική τους αξία και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Ένα βασικό εύρημα ήταν ότι η εναλλαγή του 10% των ημερήσιων θερμίδων από το επεξεργασμένο κρέας και το βόειο κρέας με ένα μείγμα ορισμένων θαλασσινών, λαχανικών, ξηρών καρπών, φρούτων και οσπρίων θα μπορούσε να βοηθήσει στην προσθήκη 48 υγιεινών λεπτών την ημέρα. Ένα άλλο αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι ότι θα μείωνε το διαιτητικό αποτύπωμα άνθρακα ενός ατόμου κατά το ένα τρίτο.

Η Δρ Κατερίνα Στυλιανού, η οποία ήταν υποψήφια διδάκτωρ και μεταδιδακτορική κατά τη διάρκεια της μελέτης και τώρα είναι Διευθύντρια Στρατηγικής Πληροφοριών και Δεδομένων Δημόσιας Υγείας στο Τμήμα Υγείας του Ντιτρόιτ, δήλωσε: “Γενικά, οι συστάσεις για τη διατροφή στερούνται συγκεκριμένης και εύχρηστης κατεύθυνσης για να παρακινήσουν άτομα να αλλάξουν συμπεριφορά και σπάνια οι διατροφικές συστάσεις αντιμετωπίζουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις”.

Αντίκτυπος διατροφής στο περιβάλλον

Αυτή η μελέτη βασίστηκε σε ένα νέο διατροφικό δείκτη, το Health Nutritional Index, το οποίο οι ερευνητές ανέπτυξαν σε συνεργασία με τον διατροφολόγο Victor Fulgoni III, από την Nutrition Impact LLC. Ο δείκτης υπολογίζει τη θετική ή αρνητική επιβάρυνση για την υγεία σε σχέση με λεπτά υγιεινής ζωής που συνδέονται με μια μερίδα φαγητού.

Για να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο ενός τροφίμου στο περιβάλλον, αξιολόγησαν τομείς συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, της μεταποίησης, της παραγωγής, της κατανάλωσης και των αποβλήτων.

Οι ερευνητές έκαναν δύο συστάσεις:

  • Μειώστε την κατανάλωση τροφίμων με τις πιο αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και το περιβάλλον. Αυτά περιλαμβάνουν υψηλής επεξεργασίας κρέας, μοσχάρι, γαρίδες, ακολουθούμενα από χοιρινό, αρνί και λαχανικά θερμοκηπίου.
  • Φάτε περισσότερα από τα πιο διατροφικά ωφέλιμα τρόφιμα, τα οποία περιλαμβάνουν φρούτα και λαχανικά που καλλιεργούνται στο χωράφι, όσπρια, ξηρούς καρπούς και θαλασσινά με χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Ο ανώτερος συγγραφέας Olivier Jolliet, καθηγητής επιστήμης περιβαλλοντικής υγείας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, δήλωσε: “Το επείγον των διαιτητικών αλλαγών για τη βελτίωση της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος είναι σαφές. Τα ευρήματά μας καταδεικνύουν ότι οι μικρές στοχευμένες υποκαταστάσεις προσφέρουν μια εφικτή και ισχυρή στρατηγική για την επίτευξη σημαντικών οφελών για την υγεία και το περιβάλλον χωρίς να απαιτούνται δραματικές διατροφικές αλλαγές”. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Food.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Μετάβαση στο περιεχόμενο