Ασκηση και διατροφή στη μέση ηλικία προστατεύουν από καρδιομεταβολικό σύνδρομο στη μετέπειτα ζωή

τακτική άσκηση

Μια υγιεινή διατροφή και φυσιολογική δραστηριότητα ρουτίνας στη μέση ζωή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη προβλημάτων υγείας στο μέλλον, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Heart Association.

Οι επιστήμονες διερεύνησαν εάν ακολουθώντας τις Διατροφικές Οδηγίες 2015-2020 της Αμερικανικής κυβέρνησης και τις Οδηγίες Φυσικής Δραστηριότητας του 2018 για τους Αμερικανούς θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στο εάν οι άνθρωποι αργότερα αναπτύσσουν μεταβολικό σύνδρομο. Για να το κάνουν αυτό, χρησιμοποίησαν δεδομένα από την Framingham Heart Study, ένα έργο δεκαετιών που έχει εντοπίσει αρκετές γενιές συμμετεχόντων για να εξετάσει πώς διάφορες συνήθειες και παρεμβάσεις επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς τους και τις σχετικές συνθήκες υγείας.

Η τελευταία έρευνα περιελάμβανε 2.379 συμμετέχοντες από αυτήν τη μεγαλύτερη μελέτη, με μέσο όρο ηλικίας τα 47 έτη στην αρχή της ανάλυσης. Οι ερευνητές αξιολόγησαν πόσο στενά είχαν ακολουθήσει τις τελευταίες κυβερνητικές οδηγίες υγείας για τη διατροφή και την άσκηση δεκαετίες νωρίτερα, στη μέση ηλικία, και τι επίδραση είχε αυτό στην μετέπειτα ανάπτυξη του μεταβολικού συνδρόμου.

Υγιεινή διατροφή, και σωματική δραστηριότητα συνδέονται με καλύτερη υγεία σε μεγαλύτερες ηλικίες

Όπως σημειώνεται σε ένα άρθρο σχετικά με τη μελέτη στους Pharmacy Times, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η τήρηση των συστάσεων για τον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένης μιας διατροφής πλούσιας σε φρούτα και λαχανικά, και τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας ή 75 λεπτά έντονης σωματικής δραστηριότητας κάθε εβδομάδα, στη μέση ζωή είχε σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών για τους συμμετέχοντες.

Οι συμμετέχοντες έδωσαν αρχικά λεπτομερή ερωτηματολόγια συχνότητας φαγητού και φορούσαν μια συσκευή παρακολούθησης άσκησης για οκτώ ημέρες μεταξύ 2008 και 2011. Το 28% εξ αυτών τήρησε τις συστάσεις τόσο για τη σωματική δραστηριότητα όσο και για τα διατροφικά πρότυπα, ενώ το 47% τήρησε συστάσεις είτε για διατροφή είτε για άσκηση. Υποβλήθηκαν επίσης σε ιατρική εξέταση, η οποία περιελάμβανε τη λήψη δειγμάτων αίματος για ανάλυση και έλεγχο για διάφορες καταστάσεις υγείας. Αυτός ο τύπος εξέτασης και προληπτικού ελέγχου πραγματοποιήθηκε ξανά μεταξύ 2016 και 2019.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μεταξύ των συμμετεχόντων που είχαν τηρήσει τις οδηγίες διατροφής και άσκησης, ο κίνδυνος ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου κατά τη στιγμή της μεταγενέστερης παρακολούθησης ήταν κατά 65% χαμηλότερος. Οι συμμετέχοντες που ικανοποίησαν μόνο συστάσεις σωματικής άσκησης είχαν 51% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μεταβολικό σύνδρομο, ενώ όσοι ικανοποίησαν μόνο διατροφικές συστάσεις είχαν 33% λιγότερες πιθανότητες να το αναπτύξουν.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι με βάση αυτά τα αποτελέσματα, μια υγιεινή διατροφή και η εξασφάλιση αρκετής σωματικής άσκησης στη μέση ζωή “μπορεί να απαιτείται για τη βέλτιστη καρδιομεταβολική υγεία στη μετέπειτα ζωή”. Σημαντικοί περιορισμοί σε αυτήν τη μελέτη περιλαμβάνουν το γεγονός ότι όλοι οι συμμετέχοντες ήταν λευκοί ενήλικες και ότι η συμμόρφωση με τις διατροφικές οδηγίες προκύπτει από ό,τι δήλωσαν οι συμμετέχοντες.

Με πληροφορίες από Diabetes Self-Management

Μετάβαση στο περιεχόμενο