4.400 βήματα την ημέρα προστατεύουν από σοβαρές ασθένειες, όπως διαβήτη

άσκηση περπάτημα

Περπατώντας 4.400 βήματα την ημέρα, αντί ο στόχος να είναι τα 10.000 βήματα, μπορεί να είναι αρκετό για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης σοβαρών ασθενειών, ισχυρίζονται ειδικοί.

Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει καταστάσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2 και ενώ τα 10.000 βήματα την ημέρα αναφέρονται συχνά ως ημερήσιος στόχος, μια κριτική για τα οφέλη διαφορετικών επιπέδων σωματικής δραστηριότητας διαπίστωσε ότι μπορεί να είναι υπερβολικός.

Η Δρ Lindsay Bottoms, εμπειρογνώμονας φυσιολογίας άσκησης και υγείας από το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire, επικαλείται πρόσφατη έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, η οποία διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο, το περπάτημα 4.400 βήματα την ημέρα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου στις γυναίκες, σε σύγκριση με περπάτημα μόνο 2.700 βήματα την ημέρα.

Η Δρ Bottoms εξέτασε έρευνα σχετικά με τα πλεονεκτήματα του περπατήματος 10.000 βημάτων την ημέρα. “Ο στόχος των 10.000 βημάτων την ημέρα φαίνεται να προήλθε από ένα βηματόμετρο εμπορικής επωνυμίας που πωλήθηκε το 1965 από την Yamasa Clock στην Ιαπωνία”, ανέφερε, και πρόσθεσε: “Αυτό ήταν ένα εργαλείο μάρκετινγκ για τη συσκευή και φάνηκε να έχει κολλήσει σε όλο τον κόσμο ως καθημερινός στόχος. Περιλαμβάνεται ακόμη και σε καθημερινούς στόχους δραστηριότητας από δημοφιλή έξυπνα ρολόγια”.

Μειωση του κινδύνου θανάτου και με λιγότερα από 10.000 βήματα

Η Δρ Bottoms αναγνωρίζει ότι το περπάτημα 10.000 βήματα την ημέρα είναι καλό για την υγεία, αλλά επισημαίνει την έρευνα της ομάδας του Χάρβαρντ, η οποία διαπίστωσε ότι η επίδραση του περπατήματος στη μείωση του κινδύνου θανάτου τείνει να εξισορροπηθεί σε 7.500 βήματα την ημέρα.

“Αν και είναι αβέβαιο εάν παρόμοια αποτελέσματα θα ισχύουν και για τους άνδρες, είναι ένα παράδειγμα του πώς η μετακίνηση λίγο περισσότερο καθημερινά μπορεί να βελτιώσει την υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου”, ανέφερε.

Το περπάτημα κάθε μέρα μπορεί επίσης να βοηθήσει στον μετριασμό των επιπτώσεων της καθιστικής ζωής όλη την ημέρα. Έρευνα από τη Νορβηγική Σχολή Επιστημών Αθλητισμού στο Όσλο διαπίστωσε ότι 60-75 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητας μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπτώσεων της καθιστικής ζωής για οκτώ ώρες την ημέρα.

Με πληροφορίες από diabetes.co.uk

Μετάβαση στο περιεχόμενο